Circular coll de Merolla - Aranyonet - 28 Maig 2019

Photo ofCircular coll de Merolla - Aranyonet - 28 Maig 2019 Photo ofCircular coll de Merolla - Aranyonet - 28 Maig 2019 Photo ofCircular coll de Merolla - Aranyonet - 28 Maig 2019

May 28, 2019
May 2019

near Montgrony, Catalunya (España)

Bonica excursió per fer en família amb diverses alternatives de ruta per visitar el llogarret d'Aranyonet (1.123 m). Tal com comento, hi ha diverses opcions de ruta: per pistes o per senders. En aquesta ocasió i per fer l'excursió més amena, hem fet una mica de tot.

Aparquem el cotxe al refugi del Coll de Merolla, (1.105 m) a la carretera BV-402 que va de
Campdevànol i Gombrèn fins a La Pobla de Lillet. Seguim el sender marcat amb senyals grogues de la xarxa de camins i vermells de la Ruta de l'Ermità i que voreja el Pedró Blanc (1.194 m) fins al Coll de l'Arç, cruïlla de diversos camins i pistes. Seguim la pista d'enfront que ens durà fins Aranyonet, paradís perdut al mig dels boscos del Catllaràs entre Gombrèn, la Pobla de Lillet i el Pedró de Tubau, ara mig abandonat. Els seus habitants actuals són un ramat de vaques que pasturen tranquil·lament. Tornem enrere per la pista a trobar un corriol que marca l'Alpina que surt d'un collet anomenat Creu del Portell i que travessa el barranc del Rec del Sola que ve del Coll de l'Arç, per fer la ruta circular i més interessant. El sender, tot i que inicialment sembla ben fressat, és força perdedís amb el perill d'anar a petar al fons barranc que hi ha en el Rec. Hi ha un petit tram una mica aeri, no massa recomanable si es té vertigen, però es pot passar fàcilment. Un cop creuat el torrent, el camí segueix recte per l'altre costat. Tot i que aquesta vessant S està més ben fressada, el sender està força brut degut a la multitud d'arbres caiguts i a les falgueres que invadeixen el camí, mostrant que hi passa poca gent. Després d'una forta pujada arribem a la pista que ens durà sense cap entrebanc al punt de partida.

No cal seguir aquest sender que fa drecera. Es pot tornar per la pista passant de nou pel coll de l'Arç i seguir la pista en comptes de prendre el sender d'anada, i passant per l'altre costat del turó. La pista no és tan bonica, però fas la ruta circular.