Circular Camí Ral Sant Andreu de Bancells 2015-12-05

Photo ofCircular Camí Ral Sant Andreu de Bancells 2015-12-05 Photo ofCircular Camí Ral Sant Andreu de Bancells 2015-12-05 Photo ofCircular Camí Ral Sant Andreu de Bancells 2015-12-05

January 14, 2016
December 2015

•   3 2 Reviews

near Sant Romà de Sau, Catalunya (España)

Sortim de l'allotjament de turisme rural de Sant Andreu de Bancells (www.ruralguilleries.cat on es por fer nit i es menja millor que a casa) i seguim el camí de la dreta amb un tramet de pujada encimentat.
A uns 250m trobem el Camí Ral indicat, planer, que surt a la nostra dreta cap a Can Bellot i Fogueres.
El camí és molt agradable, molt millor que la pista, amb trams ombrívols i fàcil de seguir. Passem per Fogueres que actualment està deixat, malmès pel bestiar que s'hi aixopluga i el bestiar de dues potes que hi mena el bestiar de quatre potes.
Amb pocs desnivells anem progressant cap al sud-est entre boscos i ocells per tot. Travessem el torrent de Fogueres i el de Font Ferrer i després d'un colze tancat acabem trobant la pista principal relativament transitada i polsosa si és l'estiu.
Hem fet poc més de 4Km de camí ral, un passeig familiar molt recomanable i apte per a tothom.

Com que ens agraden les rutes circulars i és de nit, decidim tornar per la pista que és més llarg (5Km) i fa més pujada, uns 150m de positiu, arribant fins als 1050m o una mica més si no se us fa fosc i decidiu atançar-vos a Santa Maria de Vallclara.
Si només voleu passejar el millor, sens dubte, és anar i tornar pel camí Ral que de tornada el paisatge es veu diferent i és molt millor que la pista. La pista, en canvi, us aporta més alçada, algunes vistes i la possibilitat de pujar a Sta. Maria i de veure el curiós conglomerat de Vallclara amb el seu frustrat intent de nucli i allotjament turístic.

De tornada per la pista, si us queden cinc minuts i una mica d'empenta, passeu de llarg la primera entrada a Sant Andreu de Bancells i seguiu fins la Plaça del Bisbe passant per la Font del Rector sense perdre-us ni un detall del bosc, els arbres que hi ha plantat la mà de l'home i les bestioles que troben refugi en el racó ombrívol i pregon que trobareu com a punt i final de la vostra excursió. Tot un luxe.

PictographRuins Altitude 3,079 ft

Fogueres

Casa malmesa per l'egoïsme, potser teniu sort i ja s'està reconstruint

PictographRiver Altitude 3,104 ft

Torrent De Font Ferrer

Pista principal

No sé perquè poso icones als punts si després no surten ni al mapa ni al GPS

Vallclara

Llàstima que no tirés endavant l'Hotel. O no...

PictographMountain hut Altitude 3,017 ft

Sant Andreu de Bancells

Bona gent, bona estada i bon , molt bon menjar!

Coll de Faja

• Photo of j&jrock
    j&jrock Jan 15, 2016

Molt bona descripció, convida a passejar en familia. Ens l'apuntem, merci per compartir

• Photo of jtauler
    jtauler Jul 1, 2021

Si lo que t'agrada es tot pista, arbres que no deixen veure gran cosa, felgueres i molta pols, aquesta és la teva ruta.