CIRC I ESTANYS DELS PESSONS (GRAU ROIG, ANDORRA)

Photo ofCIRC I ESTANYS DELS PESSONS (GRAU ROIG, ANDORRA) Photo ofCIRC I ESTANYS DELS PESSONS (GRAU ROIG, ANDORRA) Photo ofCIRC I ESTANYS DELS PESSONS (GRAU ROIG, ANDORRA)

August 20, 2014
August 2014

•   4.7 7 Reviews

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Fàcil i entretinguda excursió d'alta muntanya entre llacs a les muntanyes que separen Andorra i França. La sortida la farem des de l'aparcament de l'estació d'esquí de Grau Roig.

El primer tram segueix la pista que puja a l'estany Primer (30'), on hi ha un refugi-restaurant amb una fantàstica terrassa on a la tornada podrem estirar-nos a les tombones com a recompensa de l'excursió feta. Seguint un camí perfectament marcat (és un tram del GR7) anirem creuant estanys (estany Rodó, estany del Meligar i altres de més petits), fins arribar a l'estany de les Fonts (1h30'), punt final de la nostra ruta.

Des d'aquí és possible pujar fins a la collada dels Pessons per fer el pic dels Pessons (2.864 m). La tornada es pot fer el mateix camí o per un d'alternatiu marcat amb senyals grogues que ens portarà a l'estany Primer passant pels estanys de la Solana. Nosaltres vam tornar a l'estany Primer pel mateix camí de pujada (2h 30').

Per arribar de l'estany Primer al pàrquing de l'estació d'esquí vam trobar un camí marcat amb senyals blaves que ens hi porta evitant de tornar a fer la pista (3h). Si es vol, hi ha un servei de taxi que puja de Grau Roig a l'estany Primer, i ens estalviarem la primera pujadeta.

Excursió d'unes tres hores molt recomanable per fer amb nens (nosaltres la vam fer amb la nostra filla de 6 anys).

Aparcament de Grau Roig i punt de sortida de l'excursió

Estany Rodó

PictographLake Altitude 8,012 ft

Estany del Meligar

Estany de les Fonts i opció variant de tornada

Vista general de la vall dels Pessons

• Photo of Santi Riera
    Santi Riera Aug 20, 2014

Preciosa caminada i molt assequible veig

• caminicoss Jul 31, 2015

muy aconsejable

• Mauriec Aug 6, 2015

Un itinéraire qui permet de voir une multitude de lacs, petits et grands.
    Un paysage magnifique.
    Ce tracé à le merite de nous amener en haut avec des pentes modérées, contrairement au retour qui a des passages beaucoup plus raides.
    Merci à Polijana pour ce tracé.

• Photo of angelmas
    angelmas Aug 30, 2015

Preciosa ruta 100%r recomanable. De totes formes nosaltres si varem tornar fen la circular pels llacs de la solana i son preciosos. A mes son molt poc transitats lo que els omple de molt mes encant.

• Photo of polijana
    polijana Aug 30, 2015

Si, nosaltres tenim ganes de tornar a repetir-la per fer aquesta variant. Ens vam quedar amb les ganes!

• jotorba Nov 4, 2018

Gràcies per penjar aquesta ruta.

• Photo of FeMaTo
    FeMaTo Jul 25, 2020

Ruta fàcil de seguir i pel nostre gust amb masses pedres, tot i que el petit de gairebé 5 anys l'ha gaudit força, però hem trobat massa gent en tot el recorregut.

• Photo of Kabali1969
    Kabali1969 Sep 14, 2020

Ruta muy bonita, al principio muy pronunciada. Se llega al sexto lago en 1.35 minutos