Photo ofCim de LA BARCINA (1.354m), passant per Avenc de la Barcina (Alfara de Carles, Els Ports) Photo ofCim de LA BARCINA (1.354m), passant per Avenc de la Barcina (Alfara de Carles, Els Ports) Photo ofCim de LA BARCINA (1.354m), passant per Avenc de la Barcina (Alfara de Carles, Els Ports)

December 16, 2016

near Alfara de Carles, Catalunya (España)

Cim de LA BARCINA o Punta Barcina (1354m), passant per Avenc de la Barcina (Alfara de Carles, Els Ports, Baix Ebre).

ACCÉS: Pujant per la pista que va al mont Caro, aparquem els vehicles en una corba tancada a la dreta, prèvia al Coll del Vicari. Allà mateix s'inicia una ruta a peu, que puja suaumet fins el pic de la Barcina, amb un total de 80m de desnivell positiu, catalogada de fàcil al panell indicador quehi ha a la corba.

Seguirem aquesta mateixa ruta de senyals vermells; el corriol és preciós, les vistes es van obrint. El cim del mont Caro amb les seves antenes es veu a l'altra banda. Anem direcció NE. Passarem una primera bifurcació: continuem a la dreta. A la següent bifurcació, prendrem el trencall de l'esquerra, que va planejant. Aviat deixem aquest corriol i anirem sense camí definit en direcció al barranc i a un pi solitari, des d'on es veu una biga de ferro, que és la boca de l'Avenc de la Barcina.

Continuem per un camí desdibuixat, cap el cim de La Barcina o Punta de la Barcina (1354 m.a.), amb espectaculars panoràmiques al Delta de l'Ebre i valls i muntanyes circumdants ; )

Al cim, gent molt maca!!!!

Corba prèvia al coll del Vicari

Corriol, rera el panell indicador

Desviació esquerra

PictographCave Altitude 4,249 ft

Avenc de La Barcina

Sense camí

PictographSummit Altitude 0 ft

Cim de La Barcina (1.354m)

• Geertje Lidewij Briels Nov 15, 2022

Encontrar el Avenc de la Barcina era difícil. Pero una ruta preciosa!