CASTELLFOLLIT: 'RUTA 4' - El recorregut Micològic curt, pels Boscos de Poblet

Photo ofCASTELLFOLLIT: 'RUTA 4' - El recorregut Micològic curt, pels Boscos de Poblet Photo ofCASTELLFOLLIT: 'RUTA 4' - El recorregut Micològic curt, pels Boscos de Poblet Photo ofCASTELLFOLLIT: 'RUTA 4' - El recorregut Micològic curt, pels Boscos de Poblet

July 3, 2021
July 2021

near Farena, Catalunya (España)

UN PASSEIG: Fàcil i curt recorregut, apte per a tothom i que recomano principalment per fer-lo amb la canalla o be amb persones poc habituades a caminar per la muntanya. Tret dels primers 500 metres, que els hem fet per una drecera, segueix parcialment la "Ruta 4", però en sentit contrari a com està marcada, el que el fa encara mes fàcil, ja que el tram mes costerut es fa de baixada.

APROXIMACIÓ: Per la carretera que va de l’Espluga de Francolí a Prades després de passar el Monestir de Poblet, entre el PK 6 i el PK 7, es te que agafar una pista a l’esquerra i seguir-la fins arribar a la Casa Forestal de Castellfollit on s’acaba i on també trobareu un bon aparcament.

DESCRIPCIÓ: Comencem a caminar baixant a creuar el Barranc i deixant a la dreta el camí pel que tornarem. Agafem un bonic i ombrívol sender que transcorre pel Pla de l’Óssa (WP 01), i va a enllaçar amb un camí que seguirem per l'esquerra, direcció a l'Era de Noguers, anem pujant suaument fins que a l'esquerra veiem unes escales de fusta, per las que pugem a l'indret on es troba el Rovelló (WP 02) i uns metres després l'Apagallums (WP 03). Tornem al camí i mes amunt trobem l’accés al Fredolic (WP 04) i uns 50 metres després l'Ou de Reig (WP 05), el mes vistós i espectacular de tots. Tornem uns metres enrere, fins que un pal al terra ens marca el sender de baixada, el seguim, aviat trobem i al costat del pas, trobem un parell d'apagallums (WP 06 - Aquests son naturals). Seguim baixant pel trillat i net sender fins arribar al Peu de Rata Groc (WP 07) i agafant un curt trencall a la dreta s'hi troba la Farinera Borda (WP 08). Seguim baixant i aviat enllacem amb el camí (WP 09), en el punt on un panell i una senyalització vertical informen del començament del recorregut, que com ja he comentat, nosaltres hem fet en sentit contrari. Al costat tenim una font i seguint el camí (WP 10), i aviat ens trobem a l'entorn de la Casa Forestal de Castellfollit.

ORIENTACIÓ: La "Ruta 4", està bastant ben senyalitzada i es fàcil de seguir. Amb tot, al començar per una drecera no senyalitzada i si no sou coneixedors de la zona, anireu mes tranquils si seguiu el recorregut amb l’ajuda del GPS.

01 Pla de l'Ossa

De sortida hem fet una variant agafant una bonia drecera que transcorre pel Pla de l'Ossa i enllaça amb el camí que va pujant suaument direcció a l'Era de Nogers

02 Punt on trobem el Rovelló

Photo of03 I l'Apagallums, a tocar del Rovelló Photo of03 I l'Apagallums, a tocar del Rovelló Photo of03 I l'Apagallums, a tocar del Rovelló

03 I l'Apagallums, a tocar del Rovelló

04 Aquí es pot veure el fredolic

05 L'Espectacular OU DE REIG

Photo of06 Trobem un parell d'apagallums, aquests naturals, al costat del sender Photo of06 Trobem un parell d'apagallums, aquests naturals, al costat del sender Photo of06 Trobem un parell d'apagallums, aquests naturals, al costat del sender

06 Trobem un parell d'apagallums, aquests naturals, al costat del sender

07 El Peu de Rata Groc

08 La Farinera Borda

09 Punt d'entrada al circuit

Naltros l'hem fet en sentit contrari al que esta marcat, amb el que es mes fàcil, donat que la pujada es mes planera

Photo of10 Entorn de la Casa Forestal de Castellfollit Photo of10 Entorn de la Casa Forestal de Castellfollit Photo of10 Entorn de la Casa Forestal de Castellfollit