CASTELLFOLLIT: Recorregut micològic curt pel Bosc de Poblet (ruta 4)

Photo ofCASTELLFOLLIT: Recorregut micològic curt pel Bosc de Poblet (ruta 4) Photo ofCASTELLFOLLIT: Recorregut micològic curt pel Bosc de Poblet (ruta 4) Photo ofCASTELLFOLLIT: Recorregut micològic curt pel Bosc de Poblet (ruta 4)

June 22, 2020
June 2020

near Farena, Catalunya (España)

APROXIMACIÓ: Per la carretera que va de l’Espluga de Francolí a Prades després de passar el Monestir de Poblet, entre el PK 6 i el PK 7, es te que agafar una pista a l’esquerra (al inici d’aquesta i també a l’esquerra veureu una bassa d’aigua per bombers) i seguir-la fins que arribeu a la Casa Forestal de Castellfollit on s’acaba i on també trobareu un bon aparcament.

RECORREGUT: Es tracta d'una fàcil i vistosa passejada, que pot fer tothom i que recomano principalment per fer-la amb la canalla o be per persones poc habituades a caminar per la muntanya.

DESCRIPCIÓ: Comencem a caminar seguint la pista que segueix després de la Casa Forestal fins que aviat i després d'un revolt a l'esquerra (WP 01), trobem una bifurcació senyalitzada, on deixem la pista, per anar a la dreta tot seguint el sender pel que transcorre l’itinerari 4, que si be va pujant, esta força net i es de bon fer. Aviat arribem al “Peu de rata groc” (WP 02) i a l’esquerra un curt sender d’anada i tornada ens porta a la “Farinera borda” (WP 03), seguim pujant i en trobar de nou la pista la seguim uns pocs metres a la dreta i arribem a l’Ou de reig (WP 04), que es la mes espectacular de totes les pintures. Tornant uns metres enrere, pugem a veure el “Fredolic” (WP 05), que esta per sobre de la pista, tornem a aquesta i la seguim de baixada, fins arribar a l’indret on es troben els dos últims bolets “L’apagallums" (WP 06) i el “Rovelló”, (WP 07), que estan també a sobre de la pista i l’un a tocar de l’altra. Acabem la passejada, baixant per la pista, fins que ja propers a la Casa Forestal, la deixem per agafar un bonic sender a la dreta, que fa drecera pel Pla de l'Òssa, creua el Barranc de Castellfollit, també ens hi porta.

ORIENTACIÓ: Recorregut bastant ben senyalitzat i fàcil de seguir, amb tot, si no sou coneixedors de la zona i per mes seguretat, recomano que el seguiu amb l’ajuda del GPS.

01 Bifurcació

Sortim de la Casa Forestal de Castellfollit, on hem deixat el cotxe i en arribar a aquesta bifurcació, deixem la pista i anant a la dreta, comencem l'itinerari 4 (micológic)

02 Peu de rata groc

03 Farinera borda (farinot)

04 L'ou de reig

05 El fredolic

06 L'apagallums

07 El rovelló (esclatasangs)

Photo of08 Pel sender de l'itinerari saludable, que fa drecera a la Casa Forestal. Photo of08 Pel sender de l'itinerari saludable, que fa drecera a la Casa Forestal. Photo of08 Pel sender de l'itinerari saludable, que fa drecera a la Casa Forestal.

08 Pel sender de l'itinerari saludable, que fa drecera a la Casa Forestal.

• Leandro Asenio Sep 9, 2024

Bona ruta y bona explicació