Castellfollit de la Roca - Baumes de Caixurma o balmes de Caixurme

Photo ofCastellfollit de la Roca - Baumes de Caixurma o balmes de Caixurme Photo ofCastellfollit de la Roca - Baumes de Caixurma o balmes de Caixurme Photo ofCastellfollit de la Roca - Baumes de Caixurma o balmes de Caixurme

November 15, 2021
October 2021

near Castellfollit de la Roca, Catalunya (España)

Comencem dient que no hi ha unanimitat sobre el nom d'aquestes coves amagades sota uns grans blocs de pedra. Als rètols trobem Caxurma o Caixurma i al mapa de l'ICGC diu Caixurme. Nosaltres hem optat per la grafia normativa del mapa. També és discutible que se li diguin balmes quan són unes galeries formades per l'amuntegament de grans blocs de roca i no una balma com s'enten habitualment. S'escrigui com s'escrigui val la pena de fer la caminada, doncs és un indret molt bonic, ombrívol i misteriós. Ja ho veureu per les fotografies, ens han quedan ben fosques...A les balmes hi ha un rètol demanant que no s'entri a dins, doncs hi vieuen espècies protegides...nosaltres ho respectem i ens fem la foto a la boca.
Sortim del mateix Castellfollit de la Roca, passem pel seu bonic casc antic encimbellat damunt la colada de lava basàltica i aprofitem per a comprar les consabudes galetes a Ca l'Enric...els nens ja s'ho saben! Després de gaudir de les vistes a la plaça mirador baixem pel camí de la Rossolada cap al pont del Toronell i les Hortes. A partir d'ací ens tocarà pujar per un sender ombrívol que va sortejant pedres cobertes de molsa...tot molt misteriós...fins arribar a les balmes de Caixurma, un amuntegament de roques formant galeries com hem dit abans.
Tornem pel mateix camí per no cansar més del compte la quitxalla.
Nota.- Només hi ha les fonts del poble i la font del Pont a sota del Pont.

Hora Inici: 11:47 12 d’oct. 2021
Hora Fi: 14:45 12 d’oct. 2021
Distància recorreguda: 5,8 km (02:58)
Temps en moviment: 01:42
Temps d'Ascens: 01:21
Temps de Descens: 01:36

PictographCar park Altitude 849 ft
Photo of01 Castellfollit de la Roca. Aparcament gratuït Photo of01 Castellfollit de la Roca. Aparcament gratuït Photo of01 Castellfollit de la Roca. Aparcament gratuït

01 Castellfollit de la Roca. Aparcament gratuït

06 Mirador plaça de Josep Pla

07 Camí de la Rossolada

PictographBridge Altitude 640 ft
Photo of08 Pont del Toronell i font del Pont Photo of08 Pont del Toronell i font del Pont Photo of08 Pont del Toronell i font del Pont

08 Pont del Toronell i font del Pont

PictographIntersection Altitude 638 ft
Photo of09 Pals indicadors. A la dreta. Les Hortes Photo of09 Pals indicadors. A la dreta. Les Hortes Photo of09 Pals indicadors. A la dreta. Les Hortes

09 Pals indicadors. A la dreta. Les Hortes

13 A la dreta per la passera

14 Camí a les baumes

PictographRiver Altitude 0 ft
Photo of15 Pal amb indicadors. Riera de Santaló Photo of15 Pal amb indicadors. Riera de Santaló Photo of15 Pal amb indicadors. Riera de Santaló

15 Pal amb indicadors. Riera de Santaló

16 Rocam, molsa i troncs

PictographCave Altitude 0 ft

17 Baumes de Caixurme

18 De tornada

Photo of19 De nou a Castellfollit de la Roca. Casc urbà Photo of19 De nou a Castellfollit de la Roca. Casc urbà Photo of19 De nou a Castellfollit de la Roca. Casc urbà