Castellet Pantà de Foix Font d'Horta la Creu

Photo ofCastellet Pantà de Foix Font d'Horta la Creu Photo ofCastellet Pantà de Foix Font d'Horta la Creu Photo ofCastellet Pantà de Foix Font d'Horta la Creu

March 12, 2017
March 2017

near Castellet, Catalunya (España)

Activitat realitzada el dia del Soci del CMMollet.
Marxa efectiva 3 hores 21 minuts.

Aquesta ruta és una plàcida excursió en la qual trobem diversitat d'ecosistemes: el pantà, humit i amb vegetació i fauna de ribera, les pinedes de pi blanc més esclarissades, garriga amb margalló, alzinar, horta i vinya.
Comencem a l'aparcament de la Carretera BV-2115 a Castellet, pujant per les escales que s'enfilen fins a arribar al carrer del Castell, que passa pel mig del nucli del poble. Una bona mostra de la barreja arquitectònica dels edificis d'aquesta població. Arribats al Castell gaudim d'una magnífica panoràmica del pantà.
Continuem el nostre camí, deixant a la nostra dreta el Castell, a partir d'aquí anem trobant marques del GR-92.
Seguim el corriol que baixa fins al Torrent de les Bruixes. Passat el torrent el camí s'enfila amb suavitat i de manera constant per la Serra Mala. La vegetació que predomina són pins, garrics, margallons, romaní i farigola. Caminem damunt de roca calcària, molt erosionada amb cavitats que recullen l'aigua de la pluja.
Al final de la pujada arribem a Cal Balaguer, les restes que encara es mantenen dempeus ens indiquen la seva importància en èpoques passades.
Refetes les forces, seguim el camí que voreja la casa, un camí que ben aviat s'eixampla i es converteix en carretera asfaltada.
A la cruïlla de Cal Cremat, abandonem el GR i seguim la carretera que baixa a la nostra dreta.
El camí passa per sota la carretera BV 215 i de l'aqüeducte d'Aigües de Vilanova i la Geltrú.
Arribats a la resclosa del pantà i continuem pel que va resseguint el perímetre del pantà pel costat obac. El camí serpenteja guanyant l'altura que ens separa de la part superior de la pressa, després es torna en un passeig molt relaxat. Anem trobant senyals de PR. A la nostra esquerra trobem una barreja d'urbanització amb cases habitades i construccions abandonades; trist testimoni d'un model de construcció que amb el temps s'ha vist totalment fora de lloc.
Arribem al Pont de la Font d'Horta, seguim les indicacions cap a la Font d'Horta, al cap de 10 minuts ens trobem, envoltada d'exuberants alzines, la Font d'Horta, malauradament eixuta però amb l'espai molt ben condicionat.
Iniciem el darrer tram de la caminada pujant pel sender que ens durà a les restes abandonades de l'hotel "La Creu" on ens recull l'autocar.