castell d'escornalbou

2 hours
November 1, 2016
November 2016

near l' Argentera, Catalunya (España)

Ruta entretinguda pel Castell d'Escornalbou ideal per a fer en los menuts de la casa ,primer visitant la font del Sarraí ,despues els camins dels frares i per ultim l'ermita de Santa Barbara
El punt central de la ruta és el castell monestir de Sant Miquel d’Escornalbou, on s’arriba des de Riudecanyes en deu minuts per una carretera plena de revolts. Per començar, pugem al mirador de Puigferrós. El camí d’accés surt des d’un dels extrems de l’aparcament. Hi arribem en només 5 minuts. Un cop a dalt, la vista és esplèndida: el Camp de Tarragona, les serres de l’Argentera, Montsant i de la Mussara, el coll de la Teixeta, les muntanyes de Prades, Cambrils, Tarragona, Salou…

La pedra vermella del castell monestir de Sant Miquel d’Escornalbou dóna la benvinguda als viatgers. Per arribar-hi des de l’aparcament, s’han de creuar les diferents portalades d’entrada, abans de ser dins de l’edifici central. Som en un conjunt monumental d’origen medieval, l’època en què hi vivien una comunitat de monjos, però que ha estat modificat en diverses ocasions, sobretot quan l’edifici el va comprar el diplomàtic i escriptor reusenc Eduard Toda i Güell. En una visita guiada podem veure l’església, el claustre (des d’on es tenen molt bones vistes), la sala capitular i la casa particular, on antigament es trobaven les dependències del monestir i on després va viure Eduard Toda i també la família Llopis
Entre miradors i roques de gres
Després de visitar el castell monestir, podem fer una ruta a peu, tot seguint el camí que es va obrir l’any 1818 per obtenir pedra per a les ampliacions del convent. Surt des del mateix monestir i dóna el tomb a la muntanya d’Escornalbou per un camí de 450 metres de llargària que passa per diferents miradors i també entre grans roques de gres, amb formes capritxoses esculpides pel vent i l’erosió. A mig camí, hi trobem l’ermita de les Tres Verges, arrecerada per les grans pedres de la muntanya. En només 15 minuts es pot donar la volta sencera i contemplar també la vegetació típica de la zona: roures de fulla petita, pi roig, alzina surera o pi blanc.

Durant el recorregut, anem trobant diferents panells informatius sobre la fauna i la flora del lloc. L’excursió es completa amb la pujada a l’ermita de Santa Bàrbara, romànica, situada al cim de la muntanya. El petit esforç que cal fer per arribar-hi es veu recompensat per la vista que es contempla des de dalt, encara més impressionant que la del mirador de Puigferrós. Fins i tot es veu la punta del Fangar, del delta de l’Ebre

Cami de la font del sarrai