Castell del Montgrí - Mont Pla

March 1, 2018
March 2018

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

Interessant ruta circular amb molt bones vistes de la plana de l'Empordà, Illes Medes, golf de Roses, Canigó,... Aprofita part del recorregut de l'etapa 6 del GR-92 (Sender de la Mediterrània). Del punt de sortida es segueixen les marques, (blanques i vermelles) del GR-92 fins al Coll de la Creu. Si baixessim per l'altre costat arribariem a l'ermita de Santa Caterina. Continuant a la dreta, seguint el traçat del GR, s'arriba al cim del Montgrí i al seu castell. El cim, de 303 metres, està inclòs a la llista dels 100 cims de la FEEC.
El Castell es troba molt ben conservat i és del tot recomenable pujar a la part de dalt per tenir una gran panoràmica del paisatge. Fou construit entre 1294 i 1301 pel rei Jaume II, motivat per la rivalitat que aquest mantenia amb els comtes d'Empúries. El 1301 es va interrompre la construcció i ja no es va tornar a continuar.
Continuant pel GR arribem al Montpla. Més endavant trobem la caseta de vigilància (blanca) i després d'una petita baixada el camí gira a la dreta, sempre seguint el GR. Per mig de pinedes, s'arriba a l'àrea de pícnic i aparcament de Les Dunes. Aquí ja deixem el GR-92 per continuar cap a la dreta, seguint el "Camí de Torroella a Les Dunes" que entremig de pins i oliveres ens retornarà al punt d'inici de la ruta.
Excursió sense cap dificultat. La baixada del castell, cap al coll del Montpla, pot ser "complicada" si plou o hi ha molta humitat ja que es passa per roques molt pulides i es pot patinar facilment. Atenció els dies de forta calor ja que només hi ha una font a l'àrea de pícnic de Les Dunes.

PictographMountain pass Altitude 581 ft

Caseta blanca

PictographIntersection Altitude 979 ft

Cap a la dreta

Seguir el GR 92 (marques blanques i vermelles)

PictographPicnic Altitude 465 ft

Aparcament, àrea pícnic...

• Photo of No t'adormis
    No t'adormis May 19, 2024

Bona ruta per fer una matinal. Gràcies per compartir.