Castell del Mongrí

37 minutes
August 29, 2016
August 2016

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

La Ruta:"Una mica d'història

La Ruta comença al carrer st Margarita de Corroerla de Mongrí (Alt Emporada) Allà enfilem Turó amunt per una pista, seguida-ment la pista forestal és transformo amb sender... Mica en mica anem pujant fins a arrivar en un pla, on hi ha unes vistes molt boniques !!! Al cap d'un rato de pujar, per fi arrivem al castel... El Castell està buit per dins ja que mai és va arribar a acabar (més info a "Una mica d'història")
A un bon ritme és pot fer amb 37 minuts... Depen del nivel. A dalt és pot veure (gratuïtament) el Castell (dalt i baix, el dipòsit i la pedrera... (La pedrera era d'on treien les pedres del Castell....) Esperem que la ruta uns agradi tant com a nosaltres!!!

Una mica d'Història:

El Castell de Mongrí és una fortalesa construïda entre 1294 i 1302. L'origen de la construcció del castell de Montgrí es troba en la rivalitat existent entre el rei Jaume II i els comtes d'Empúries. Es començà a construir per Bernat de Llabià, governador de Torroella, el 1294 com a punt de control per un enfrontament entre Jaume el Just i Ponç V, comte d'Empúries. La data d'inici de les obres es desprèn de l'escrit de Jaume II al seu procurador Bernat de Llevià, veí de Torroella, en el qual el rei li encarregava l'administració i direcció de les obres del castell. Per a la construcció es comptà amb les rendes reials de Torroella i un impost sobre els bous d'Ullà i Albons. Tres anys després, el mateix Bernat de Llevià va rebre la custòdia del castell.
Les obres es van interrompre el 1301 sense acabar-ne la construcció, degut a la consolidació del poder del comtat de Barcelona enfront del comtat d'Empúries. La pèrdua d'importància de la casa comtal emporitana va fer innecessari l'acabament de l'obra, encara que es coneix amb exactitud la data d'interrupció. Les darreres notícies que es tenen del castell daten del 1413, i el relacionen amb la família Llevià. Ja dintre del segle XX, l'abandó havia conduït l'edifici a una situació de degradació preocupant. El 10 de novembre de 1985 es féu una jornada popular de neteja a fi de conscienciar els organismes oficials de la necessitat de restaurar-lo. La Generalitat, la Diputació i l'Ajuntament encarregaren un projecte de consolidació i posteriorment fou aprovat el pressupost necessari per dur-lo a terme.
El castells de Bellcaire i del Montgrí encara es miren desafiants, tots dos són testimonis de la lluita aferrissada de la monarquia contra el poder feudal. La lluita acabà amb la incorporació del comtat a la corona, després d'ocasionar la ruïna de la comarca i la desviació del curs del Ter de la plana nord del Montgrí a la plana sud a la primera meitat del segle XIV. Aquesta desviació provocà la formació de les dunes continentals de Torroella.

No t'oblidis de visitar el nostre blog: https://sites.google.com/site/wwwenmanelpelscaminsdosonacat/

I tampoc et descuidis de visitar el nostre Canal de Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC5m6BWo7PZFvjgj19zvAjTA

• Photo of En Manel pels Camins
    En Manel pels Camins Aug 29, 2016

Comentaris...

• Photo of rocgurb
    rocgurb Sep 7, 2016

Una Ruta fàcil i bonica per fer amb família!!!! Molt recomenable!!!