Castell de Montsoriu - 100Cims

November 28, 2017
May 2017

near Riells i Viabrea, Catalunya (España)

Ruta senzilla per fer amb els petits de la casa. Aquest cop ens arribem fins a la comarca de la Selva, per pujar fins al Turó de Montsoriu, on hi trobarem el Castell.

El castell es troba a la part més oriental del Parc de Montseny, i en arribar hi ha un parking on es pot deixar el cotxe.
A la caseta d'informació ens comenten que per pujar al Castell la ruta segueix per una pista apta per a tothom. De manera que el recorregut es pot fer d'anada i tornada per la pista.

Nosaltres haviem buscat algun camí alternatiu, per fer la ruta circular i una mica més interessant. Així que vam tirar per un corriol que puja una mica més pel dret. Tot i no se massa complicat, sí que hi havia algun tram que relliscava una mica. Però els petits, ajudats pels grans ho pugen fàcilment.

Un cop arribats a dalt del turó, trobem el Castell de Montsoriu. Es tracta d'un castell d'arquitectura militar medieval i està considerat el millor castell gòtic de Catalunya.

El Castell es pot visitar (no ho sabiem i va ser una grata sorpresa). I la veritat és que la visita val la pena. El Castell està restaurat en part, de manera que es pòden visitr diferents espais del recinte: Torre del cos de guàrdia, Terrat Fortificat, Patí del recinte sobirà, cisterna, etc.

Una vegada s'ha visitat el Castell, només ens quedava la baixada que vam fer per la pista. D'aquesta manera els petits s'animen a correr i la baixada es fa amena i curta.