Castell de Montgrí, 04-ABR-15

April 5, 2015
April 2015

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

Matí de dissabte Sant , després dels brunyols del dia abans, toca estirar una mica les cames.
El dia es presenta ennuvolat i amb aire de tramuntana. Ens hem trobat amb en Santi, Miquel , Vero i Ona i avui també ens acompanya la petitona de casa, la Clara.
Decidim pujar fins al castell del Montgrí passant pel Cau del Duc. Comencem amb bon ritme, doncs el fred apreta! Una vegada arribem al pedrigolet, alguns agafem el corriol paral·lel i els més agosarats pugen per entre les pedres de la tartera.
El Cau del Duc desprèn un aroma dels seus habitants habituals, les cabres salvatges, on hi passen la nit i s'arreceren.
Ara ve la part més divertida per la Clara: grimpar! en un tres i no res ja és dalt del castell!
Ens aturem a veure la pedrera i les restes d'un forn de calç, i , després de contemplar la fantàstica vista de les Illes Medes i els núvols sobre el mar, ens enfilem cap a la torre del castell i esmorzem, una mica arrecerats de la tramuntana, que allà dalt apreta i és freda freda...
Baixem del castell fins arribar al coll de la Creu. Pel camí hem trobat les petjades del gegant del Montgrí, que, a jutjar per la marca que ha deixat , déu ésser molt gros! ;-)
Foto de rigor dalt de la Creu, la francesa continua bufant i ens afanyem a baixar.
A aquesta hora, les 12:00 aproximadament, el camí esdevé una rambla, amb pas intermitent per deixar pujar.
Passem les tres capelles ràpidament i posem la directa muntanya avall.
Una petita matinal ideal per estirar cames i l'excusa ideal per retrobar amics. Com no podia ésser d'altra manera, unes fresques a la terrassa de casa tanquen un matí perfecte!

Fins la propera!

Les 3 Capelles

• Photo of montagut
    montagut Apr 6, 2015

L'equip Gavarres ataca de nou!!!

• Photo of Santi gavarres
    Santi gavarres Apr 6, 2015

Jordi quina por a la foto de la cova, als fons hi ha un cromanyó.