Castell de Llívia i fonts del Sofre i del Ferro

Photo ofCastell de Llívia i fonts del Sofre i del Ferro Photo ofCastell de Llívia i fonts del Sofre i del Ferro Photo ofCastell de Llívia i fonts del Sofre i del Ferro

February 13, 2022
February 2022

near Llívia, Catalunya (España)

Passejada pels voltants de Llívia per visitar-ne el Castell i les fonts del Ferro i del Sofre

Hem sortit del pàrquing que hi ha a la part alta de Llívia, just darrere de l’església de la Mare de Déu dels Àngels.

Des d’allí arrenca un corriol que puja fins al castell de Llívia, des d’on es tenen unes boniques vistes sobre la població i la Cerdanya.

En el mateix castell, hi ha el punt geodèsic del Puig de Llívia (285074001).

Després de visitar les ruïnes del castell, hem baixat per l’altra banda per un bonic bosc de pi vermell, on hi hem trobat una cabana de pastor.

Just acabar el descens, es troba la pista que ve de Llívia i porta cap a Estavar. La seguim direcció a Estavar. En pocs metres arribem a la cruïlla on trobem un indicador del camí de les fonts. Trenquem a l’esquerra per seguir-lo. Passem de llarg l’entrada a la pedrera i ben aviat arribem a la Font del Sofre, on també hi ha una petita zona amb un parell de taules.

Seguim avançant pel camí de les fonts en lleu ascens. En un quilòmetre aproximadament, trobem el trencall a mà esquerra amb l’indicador de la Font del Ferro.

Seguim un bonic corriol que puja pel bosc i en menys de cinc minuts som a la font del ferro.

Hem desfet el camí i hem arribat a Llívia baixant-hi per la pista que va a Estavar.