Castell de la Guardiola (Roses, Alt Empordà).

Photo ofCastell de la Guardiola (Roses, Alt Empordà). Photo ofCastell de la Guardiola (Roses, Alt Empordà). Photo ofCastell de la Guardiola (Roses, Alt Empordà).

September 16, 2022

near Montjoi, Catalunya (España)

Aprofitant que estem per la zona, anem a visitar les restes del Castell de la Guardiola, al terme de Roses.
Aparquem a un espai al costat de la carretera amb bones vistes de la Cala Jóncols, que tenim a sota mateix.
Es puja suaument per una pista fins a les restes del castell.
Dins del que seria el recinte de la fortificació hi ha una gran barraca de paret seca, de planta cilíndrica i amb la coberta de falsa cúpula.
Integrades dins de les estructures pertanyents al castell hi ha restes d'altres murs que haurien format part d'una masia construïda posteriorment al mateix indret.
La fortalesa tenia un bon domini del sector de tramuntana del cap Norfeu, així com del de Montjoi. La seva cronologia va del segle IX a l'XI.
En general, les poques restes conservades delimiten un recinte de planta més o menys rectangular, molt arrasat.

PictographCar park Altitude 336 ft

Aparcament amb vistes a la Cala Jóncols.

PictographPhoto Altitude 381 ft

Camí de pujada

PictographIntersection Altitude 397 ft

Esquerra

PictographPhoto Altitude 392 ft

Barraca de vinya

PictographCastle Altitude 378 ft

Castell de la Guardiola.

Respecte al nom del castell, sabem que a l’edat mitjana el substantiu guardiola solia indicar la presència d’un lloc de guaita o de vigilància.

PictographPanorama Altitude 392 ft

Panoràmica des del castell.