Castell de Benirrama, a la Vall de Gallinera.

Photo ofCastell de Benirrama, a la Vall de Gallinera. Photo ofCastell de Benirrama, a la Vall de Gallinera. Photo ofCastell de Benirrama, a la Vall de Gallinera.

November 20, 2020
November 2020

near Benirrama, Valencia (España)

Passejada fins el castell de Benirrama. Senzilla i apta per a tots els púbics, atès que la major part del trajecte transcorre per camins agrícoles, amples i de fàcil caminar. En arribar al darrer tram el camí agrícola esdevé sender, també de fàcil caminar.

La pujada al castell no és recomanable: quasi no hi ha més senda que la que marquen els senglars, i és una pujada costeruda i exposada -poc segura-.

Llevat d’aquest detall, és una ruta fàcil i molt bonica, altament recomanable.

Res més passeu el despoblat morisc de Benimarsoc trobareu la font que abastia aquest llogaret. A partir d'ací, continuem pel camí que s'enfila per la dreta. Però si voleu vore la magnífica Font de la Mata de Benirrama, a només uns pocs metres, baixeu pel camí de l'esquerra -que després haureu de desfer-.

Des del castell també podem continuar la senda i pujar al cim del Xillibre o Miserà -on les vistes són extraordinàries-. La foto sobre el castell està feta des d'aquest camí. Podeu trobar la ruta a https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/castell-de-benirrama-a-la-vall-de-gallinera-60808302

Pràcticament fins a l’arribada als peus del castell, el camí és ample, un camí agrícola.

PictographRuins Altitude 948 ft

Tant la Vall de Gallinera com la veïna Vall d’Alcalà destaquen per les restes d’antics llogarets moriscs.

PictographFountain Altitude 948 ft

Es troba res més passar el despoblat de Benimarsoc, seguint el camí. Després d'aquesta font, si seguim el camí que baixa per l'esquerra arribarem a la Font de la Mata de Benirrama. Encara que després haurem de desfer aquesta xicoteta baixada i tornar a aquest punt, val la pena de vore la font i el llavador, on hi ha també una àrea recreativa.

Finalitzat el camí agrícola, una bella senda ens portarà fins als peus del castell.

PictographRuins Altitude 1,204 ft

Un de tants corrals abandonats.

PictographRuins Altitude 1,375 ft

La pujada no és recomanable, per costeruda i per la falta de camí.

• Photo of guus gerssen
    guus gerssen Feb 17, 2021

Pittig maar de moeite waard