Casa Nova Obac La Calsina

February 21, 2021
February 2021

near La Bauma, Catalunya (España)

Excursió amb nens
Ens trobem al aparcament de la Casa Nova de l'Obac, molt concorregut.
En l'explanada sota el restaurant La Pastora, agafem la pista de la nostra esquerra, fins la casa Vella de l'Obac. Unes runes molt ben conservades. Bones vistes del Paller de tot l'Any, Roca Salvatge i Castellsapera.
Seguim endavant , pel camí mes trepitjat, deixant a la dreta corriols que pugen cap els Alts de la Pepa. Sota nostre, a l'esquerra queda el pou de glaç.
Mes endavant veiem la Torre Roja, conglomerat de pedra vermellosa, avui farcit de gent.
Arribem a la font de la Portella, que encara no raja.
Seguim endavant per sota la font, en la primera cruïlla agafem a l'esquerra, sempre baixant per un estret i bonic camí fins travessar el torrent de la Saiola. Ara hem de pujar pel marge d'un tram rocos de conglomerat fins continuar vorejant direcció ponent .
Anem a sortir davant mateix de la Calsina. Es un antic mas enrunat, propietat dels senyors Ubach.
Deixem els petits jugant vora la casa i una part de la colla anem una mica més amunt pel camí. Anem a visitar l'amagatall de Gori Jover (dins un forn de calç) i la font del Solitari.
Tornem a la Calsina , on mengem l'entrepà al sol i a recer del vent.
La tornada la fem majoritariament per pista . Cal anar a buscar les torres d'alta tensió al collet de Pals. Des aquí la tornada es fàcil fins la casa Nova.

Una bonica passejada per gaudir de la muntanya amb la familia.

La Calsina

Aparcament sota Casa Nova Obac

Hi caben força autos, però us aconsello anar-hi aviat. Ple en època de confinament COVID

Font de la Portella

Bonic font. Com moltes , te uns plàtans característics. Va patir molt amb els aiguats Gloria 2020. Ara està arreglada, però encara no raja

Intersecció

A l'esquerra cap a la Calsina, si seguim endavant pujariem per la canal del Llop fins a collet Estret on enllaçariem amb el camí de carena de la serra l'Obac i l'antic cami Ral de Barcelona a Manresa.

PictographRuins Altitude 1,821 ft

La Calsina

Bon lloc per passar una estona amb els nens

Trencall

Cap a la font del Solitari