Canapost - Clots de Sant Julià

-9 ft
November 18, 2017
November 2017

near Canapost, Catalunya (España)

L'excursió infantil d'aquesta setmana transcorre per terres empordaneses. Anirem als Clots de Sant Julià (Forallac) que, segons hem llegit en algunes ressenyes, té cert interés geològic. L'indret és una antiga pedrera. Segons algunes hipòtesis, serví per extreure pedra per construir el poble medieval de Peratallada i, fins i tot de la ciutat preromana d'Ullastret o Empúries. De totes maneres, encara no hi ha hagut cap intervenció arqueològica i l'espai són un conjunt de cavitats emboscades entre pins i alzines.

Es pot accedir als Clots de Sant Julià des de Vulpellac, Peratallada o Canapost. Nosaltres hem escollit aquesta última opció doncs a Canapost hi ha un altre atractiu d'aquesta ruta. La necrópolis medieval descoberta l'any 2005. Van trobar-hi un grup de 18 sarcòfags al peu de l'església que daten del segle X.

Amb aquests dos atractius, ja tenim una sortida matinal per fer en família. La resta, la podreu veure a continuació.