Photo ofCan Girona Font de la Mercè Dolmen Castellruf Castellruf Poblat Ibèric Pedrera de Can Gallemí Can Bernades Can Girona Photo ofCan Girona Font de la Mercè Dolmen Castellruf Castellruf Poblat Ibèric Pedrera de Can Gallemí Can Bernades Can Girona Photo ofCan Girona Font de la Mercè Dolmen Castellruf Castellruf Poblat Ibèric Pedrera de Can Gallemí Can Bernades Can Girona

May 26, 2021
May 2021

near Santa Maria de Martorelles, Catalunya (España)

Activitat feta en solitari

Sorprenent circular entorn dels Terrenys de Can Girona i del Turó de Castellruf.
La ruta combina trams d'ampla pista amb bonics senders entremig del bosc.
També hi trobem els corriols que enllacen les diferents pistes que s'hi han fet per la construcció de les torres de línia d'Alta Tensió.

La classificació de dificultat de "moderada" és perquè hi trobarem els 200 metres de baixada pel corriol que va des del peu de la torre elèctrica al sender de Can Bernades. Aquí el fort pendent i el sauló ens aconsellen anar amb compte i duu calçat adequat per no patir massa.

És un bon circuit que pot servir tant per fer una tranquil·la passejada, tot gaudint de les vistes des d'aquesta magnifica talaia, com per fer un curt però intens entrenament per mantenir o agafar fons físic.

Hi trobarem, com a punts importants del recorregut: la Font de la Mercè, el Dolmen, les restes de l'antic Castell i el Poblat Ibèric de Castellruf.

Castellruf, un turó amb força història.
"Castellruf és un turó de la serralada litoral amb 459 m s n m situat al terme municipal de Santa M de Martorelles. Dalt de cim hi havia hagut un castell per allà al segle XI (castro vociato Radolphi) esmenat el 1060 en el "Libri Antiquitatis" de la catedral de Barcelona, actualment només en queden les runes d'algun mur barrejat amb el vell poblat iber."
Més informació: https://josepbaliusplanellas.blogspot.com/2014/12/castellruf-un-turo-amb-forca-historia.html

Les pedreres de Can Girona
"Quan la bonança econòmica de la Primera Guerra Mundial, Martorelles tenia obertes un bon grapat de pedreres que produïen, més que altra cosa, llambordes. A la finca de Can Girona el Foment n'explotava unes quantes. La que més rajava era la de Can Santpare. N'hi havia una a prop de Can Nofre. Una altra, una mica més amunt de la font de la Mercè. La més propera a la carena de la Serralada de Marina era la de Can Gurri.
Les llambordes eren traginades per cavallerisses des de les pedreres fins a la cruïlla de la carretera de Martorelles amb el camí de Can Girona. Allí es carregaven en camions i carros per transportar-les a l'estació de tren de Mollet del Vallès i a altres punts."
Més informació: https://joansanjuanesquirol.webnode.es/news/les-pedreres-de-can-girona/

Pedrera de Can Gallemí

Photo ofAntiga pedrera de la Font de la Mercè Photo ofAntiga pedrera de la Font de la Mercè Photo ofAntiga pedrera de la Font de la Mercè

Antiga pedrera de la Font de la Mercè

DOLMEN DE CASTELLRUF

TURÓ DE CASTELLRUF (457.8M)

FONT DE LA MERCÈ

Distancia: 6.65km, ↗300m, ↘315m
    Tiempo: 01:30:18h, Velocidad: 4.4km/h
    Tiempo en movimiento: 01:21:41h, Velocidad: 4.9km/h
    Inicio: miércoles, 26 de mayo de 2021 7:57:46 (UTC)
    Final: miércoles, 26 de mayo de 2021 9:28:04 (UTC)