Caminada d’Estiu per Vilanova i la Geltrú i a la vora del Mar

Photo ofCaminada d’Estiu per Vilanova i la Geltrú i a la vora del Mar Photo ofCaminada d’Estiu per Vilanova i la Geltrú i a la vora del Mar Photo ofCaminada d’Estiu per Vilanova i la Geltrú i a la vora del Mar

-1 ft
September 3, 2011

near Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Sortida des de el carrer Teatre - Rambla Principal, cap a la Plaça de les Neus, carrer de la Bomba, carrer de Joaquim Mir i girem cap el Raval de la Pastera (antic torrent de la Pastera), podem veure a mà esquerra “els Josepets” i la Torre defensa carlina d’en Garrell, agafem la Ronda Ibèrica al costat de l’Institut Joaquim Mir hi ha la Torre carlina de Plats i Olles, seguim fins davant de les pistes d’atletisme on agafem el carrer de Marcel•lí Gené fins la carretera la creuem i passem per el pont per agafar el carrer de Solicrup al arribar a la Rotonda de la Rambla de l’Exposició, és interessant arribar a la mateixa rotonda i veure l’antic pont del ferrocarril del Griffi que mai va funcionar, seguim per el carrer de Solicrup i davant del Butano hi ha unes escales que van a la Ronda d’Europa seguim fins el Far per Passeig de Sant Cristòfor i al camí dels Colls on s’arriben a veure el niu de metralladores de la Punta Mabrera i girem desfent el camí fins a l’ermita de Sant Cristòfor i per el carrer Eugeni d’Orts, carrer dels Tres Llampecs fins el Far i fem una passejada d’anar i vindre per l’espigó de Llevant, on es podent veure unes precioses sortides de Sol i una bona vista del Port, continuem per el Passeig Maritim fins al Nàutic on passem per el davant i agafem el Parc i passeig de Ribes Roges fins a l’Adarró on pugem les escales i seguim el camí fins a la Platja de Sant Gervasi o dels Capellans, passem per sota del pont del tren i anem a l’Avinguda d’Aiguadolç on continuem per el camí que va a parar al Racó de Santa Llúcia, passem per sota del pont del tren i desfem el camí i pugem per l’aparcament de les cases del Racó de Santa Llúcia, tornem un altre vagada per l’avinguda de l’Aiguadolç, passem per la zona boscosa de Sant Gervasi i passem per l'ermita de Sant Gervasi, seguim per sota el pont de l’Adarró i seguim per el Passeig de Ribes Roges, al final també hi ha la Torre carlina de Ribes Roges (ara es diu Torre Blava), seguim per el Pas.seig del Carme, Plaça Mediterrània, Rambla de la Pau, Rambla Principal i acabem a la cantonada del carrer Teatre. Unes dues hores i tres quarts mes o menys de caminada.

Esglèsia dels Josepets i Torre d'en Garrell

Església de l'antic convent carmelità i hospital de Sant Josep, construïda entre 1735 i 1784, d'estil barroc. Torre d'en Garrell situada al costat del torrent de la Pastera i el camí dels Esbarjos. Fortificació construïda durant la tercera guerra carlina, a l'últim terç del s.XIX, juntament amb altres cinc, de les quals només en resten tres (aquesta, Ribes Roges i Plats i Olles).

Situada al costat de la ronda Ibèrica i del pati de l'IES Joaquim Mir. Fortificació construïda l'any 1874, per defensar-se de la tercera carlinada. El renom de Plats i Olles ve del fet de comerciar o treballar amb terrissa.

Antic pont del Griffi, esta situat a sota de la rotonda de la Rambla de l’Exposició, es va començar a construir l’obra que consistia en una via del ferrocarril per portar el ciment blanc des de la Fabrica Griffi a l’estació de la RENFE, on també es va construir un apartador, va ser una obra que no es va acabar.El que queda és aquest pont.

Situada a dalt d'un turó, al qual dóna el nom, a llevant de la platja i del port. L'ermita ha donat el nom a la platja, la farola, el fortí, el torrent... La capella és del s. XIV i l'any 1944 fou adquirida per Eugeni d'Ors on hi fundà l'Acadèmia del Far.

Aquest niu de metralladora,juntament amb un altre idèntic situat davant del Far,protegia a la platja en cas d'un hipotétic desembarcament durant la guerra civil (1936-1939)

Emplaçada a la dreta del torrent de Sant Joan, a la vora de la platja de Ribes Roges. Fortificació construïda durant la tercera guerra carlina, a l'últim terç del s.XIX, va ser reconstruïda i actualment és un espai artístic dedicat a la Mediterrània i als mariners. Rep el nom d'espai Guinovart, cognom de l'autor del projecte, o Torre Blava.