Camarena de la Sierra: Refugio del Buey -Alt de Barraques

Photo ofCamarena de la Sierra: Refugio del Buey -Alt de Barraques Photo ofCamarena de la Sierra: Refugio del Buey -Alt de Barraques Photo ofCamarena de la Sierra: Refugio del Buey -Alt de Barraques

August 29, 2021
August 2021

near Puebla de San Miguel, Valencia (España)

Circular clásica per aquesta part de la Serra de Javalambre.
En aquesta ocasió que visite la zona ho faig acompanyat per la meua dona i filla, partim del xicotet refugi del Buey on en passa't una nit de descans i em pogut contemplar un espectacular cel estrellat, sens dubte un lloc idoni per a lleugerar l'estrès.
Al dia següent fem el nostre recorregut en el que visitem el famós " Pi Vicent", que rep el seu nom del guarda forestal Vicent Tortajada, el cual evita la seua tala, aquest Pi no es el mes antic (250 anys), ja que en la zona podrem observar altres pins més antics però no tan espectaculars.
Finalment ascendim al punt més alt de la Comunitat Valenciana, l'Alt de Barraques.
Es tracta d'un passeig fàcil, amb poca dificultat i molt ben senyalitzat.

Circular clásica de esta parte de la Sierra de Javalambre. En esta ocasión que visito la zona lo hago acompañado por mi mujer e hija, partimos del pequeño refugio del Buey donde pasamos una noche de descanso y hemos podido contemplar un espectacular cielo estrellado, sin duda un lugar idóneo para aligerar el estrés. Al día siguiente hacemos nuestro recorrido en el que visitamos el famoso "Pino Vicente", que recibe su nombre del guarda forestal Vicente Tortajada, el cual evito su tala, este pino no es el más antiguo (250 años), ya que en la zona podremos observar otros pinos más antiguos pero no tan espectaculares. Finalmente ascendemos al punto más alto de la Comunidad Valenciana, el Alto de Barracas. Se trata de un paseo fácil, con poca dificultad y muy bien señalizado.

PictographMountain hut Altitude 5,796 ft

PictographFlora Altitude 5,803 ft

Xicoteta planta bulbosa d'entre 5 y 15 cm d'altura.Floreix a finals del estiu i al principi de la tardor. L'aparició d'aquestes flors indiquen l'arribada del mal temps, quant s'han acabat els dies d'anar-hi a berenar al camp ( d'açi el nom castellà de quitameriendias) i per als pastors indicava que era l'hora de baixar el ramat de les zones d'alta muntanya.

PictographTree Altitude 5,759 ft

Pi El Abuelo

300 anys

Aplegant al cim

Alt de Barraques ( 1838 m )

• Photo of Sara Llacer Gonzalez
    Sara Llacer Gonzalez Oct 23, 2021

Hola! La ruta és tota pista? Anem amb xiqueta 1 any i valorem si carro de muntanya o motxila. Gràcies!

• Photo of Jose Vte Colomina
    Jose Vte Colomina Oct 24, 2021

Hola, el recorregut és casi tot per pista forestal, menys la baixada de l'Alt de Barraques que es per sender, però podeu aplegar al cim, tornar per els vostres pasos fins a la barrera d'inici i continuar la pista que rodeja la muntanya..

• Photo of Sara Llacer Gonzalez
    Sara Llacer Gonzalez Oct 24, 2021

El carro és un carro de muntanya, rodes grans i amortiguació. La senda és molt estreta? Si la inclinació no és exagerada i no hi ha moltes pedres i desnivell si que podríem anar.

• Photo of Jose Vte Colomina
    Jose Vte Colomina Oct 24, 2021

Te desnivell en la baixada de l'Alt de Barraques però com he dit podeu tornar a la pista i rodejar la muntanya