CALA MONTJOI - CAP DE NORFEO (ROSES)

Photo ofCALA MONTJOI - CAP DE NORFEO (ROSES) Photo ofCALA MONTJOI - CAP DE NORFEO (ROSES) Photo ofCALA MONTJOI - CAP DE NORFEO (ROSES)

March 22, 2014
February 2014

•   3.3 1 review

near Montjoi, Catalunya (España)

Des de Roses seguirem les indicacions cap a Cala Montjoi, on acaba la carretera asfaltada i comença una pista en bon estat que ens portarà ràpidament al punt d'inici (de fet, si es vol caminar una mica més podem agafar el GR-92 a la mateixa Cala Montjoi i arribarem al nostre itinerari).

El camí segueix el GR-92, entre garrics i estepes arran de mar. Ràpidament ens enfilem (és la pujada de l'excursió) fins a la torre de Norfeo, una estructura circular construïda a finals del s. XVI per advertir de les incursions dels pirates. Continuem l'itinerari fins al mirador del Cap de Norfeo (1h15), amb una vista fantàstica de tota la costa del Cap de Creus.

La tornada la farem per un altre camí. Girarem cap al nord per deixar la costa en un punt que hi ha una petita cresta de roques (està ben senyalitzat), i entre els pocs pins que queden arribarem a la cova de les Ermites (2h), una antiga construcció que a l'edat mitjana va ser ocupada per ermitans. No us oblideu la llanterna per entrar a la cova.

Arribarem a una pista de terra que ens portarà a l'inici del recorregut (2h30')

• guy.adrados Oct 24, 2022

Point de départ à préciser, problème de parking