Cadí Moixeró : Castell de Saldes.

45 minutes
June 6, 2022
June 2022

near Saldes, Catalunya (España)

Passejada curta per a fer amb nens des del centre Saldes fins al castell, als peus del mític Pedraforca. A més de gaudir d'unes esplèndides vistes podrem veure les restes ben conservades del castell medieval.

Punt d'inici: Pàrquing públic de Saldes al nucli urbà.

Ens encaminem a la plaça del Pedraforca pel carrer de Santa Bàrbara. Deixem enrere la plaça fins arribar a l’església de Sant Martí de Saldes. Agafem el primer carrer avall per tornar a girar a la dreta pel carrer del Gresolet i al final del mateix agafem la pista asfaltada a l'esquerra. Continuem fins a la cruïlla de Cal Norra, Gresolet per la font del Faig i Cal Calderé. Agafem aquest darrer camí fins arribar a Cal Calderé que deixarem enrere per un corriol estret a l'esquerra de l'entrada tocant a la paret de la casa. Passem per una estreta apertura entre els fils elèctrics per confinar el bestiar a les prades i continuem pel corriol fins arribar al castell. Prenem unes escales que pugen des de la porta principal i arribem al pati d'armes on trobem l'ermita de Santa Maria del Castell. Bones vistes i l'imponent Pedraforca a la nostra esquena. Punt de pas del SL-3, ruta del Gresolet pel camí de la costa. Tornem pel mateix camí i fem una aturada per apaivagar la set a la Cervesera del Pedraforca a la plaça del mateix nom.

Esglèsia de Sant Martí de Saldes.

PictographCastle Altitude 4,160 ft

Les primeres referències escrites són d'entre els anys 1068 i 1095. Conserva encara una part de les muralles exteriors , l'esglèsia de Santa Maria i el pati. També hi destaca una gran sala del aegle XII amb volta apuntada i amb porta d'arc de mig punt.

Photo ofErmita de Santa Maria del Castell i vistes. Photo ofErmita de Santa Maria del Castell i vistes. Photo ofErmita de Santa Maria del Castell i vistes.

Ermita de Santa Maria del Castell i vistes.

L'ermita de Santa Maria del Castell és una petita esglèsia de la qual es tenen notícies des del segle XIII quant era l'esglèsia del castell. Consta d'una petita nsu rematada per un absis ovalat i coberta amb volta apuntada.