Cabrils. Creu de l'Abeia. Creu de Montcabre. Cabrils.

Photo ofCabrils. Creu de l'Abeia. Creu de Montcabre. Cabrils. Photo ofCabrils. Creu de l'Abeia. Creu de Montcabre. Cabrils. Photo ofCabrils. Creu de l'Abeia. Creu de Montcabre. Cabrils.

November 17, 2021
November 2021

near Cabrils, Catalunya (España)

Referència: RUTA DELS MELIS de Cabrils

El Montcabrer és una muntanya de la Serralada Litoral catalana, que s'alça entre les poblacions de Cabrils i Cabrera de Mar, al Maresme. El turó principal de la serra està dominat per una gran creu, originalment de fusta i ara de ferro, documentada ja des del segle xvii. Per això, el cim del Montcabrer també es coneix localment com la Creu, com s'esdevé en altres llocs amb altres muntanyes que també tenen una creu al cim (com ara el Matagalls a Viladrau i el Puig d'Olorda a Sant Feliu de Llobregat).
Font: Viquipèdia.

El Rocar d’en Vivó i la Creu de "l’Abeia", Iloc emblemàtic que ha donat lloc a llegendes relacionades amb el Castell de Burriac. Referència: RUTA DELS MELIS de Cabrils https://www.cabrils.cat/turisme-rutes/

Turó de l'Infern. Poste geodèsic.