Bosc dels Enigmes, Anaga

47 minutes
November 27, 2022
November 2022

near Batán de Arriba, Canarias (España)

Avui estava previst fer una ruta llarga i dinar a Afur durant la ruta, però la part del sender que va de Taganana a Afur per la platja de Tamadite estava tancat per obres i hem improvisat. La ruta ha estat més curta i hem acabat abans del que teníem pensat, hem dinat a la Cruz del Carmen. Al acabar hem aprofitat per fer la ruta del Bosc dels Enigmes, una senzilla ruta circular, que ajuda a conèixer en més profunditat els orígens del Parc Rural d´Anaga. Aquesta passejada comença al costat del restaurant i així rematar el dia, el recorregut està molt ben senyalitzat. És una ruta per gaudir amb tots els teus sentits: l'olor de les espècies vegetals, sentir el tacte dels troncs plens de molsa dels arbres, gaudir amb les vistes i escoltant el cant d'alguns ocells.
Itinerari circular bastant planer, per un bosc de laurisilva totalment senyalitzat. Nosaltres comencem al pal n°5, hi ha 7 pals per descobrir els enigmes que guarda aquest bosc prehistòric, per fer-ho has de portar el fulletó informatiu que et donen al centre de visitants. Creuem la carretera de Batan. Seguim la senyal de la ruta la Hija Gambada pel mig d'un frondós bosc, veiem alguns exemplars d'arbres caiguts que han rebrotat. Això era el que li passava a l'arbre que dóna nom a aquest corriol. El llorer portuguès (Prunus Lusitanica) tambe conegut com a Hija, és una de les espècies que es troben dins de la laurisilva. L'adjectiu de «cambada» fa referència al fet que estava caiguda, pero són capaços de malgrat estar tombats.
Continuem la ruta amb una suau pujada i arribem fins al mirador de Zapata en un revolt de la carretera, des d'on albirem el Teide. Encara que fa un sol radiant, la silueta del Teide no es veu gaire nítida per la boirina. Creuem la carretera i agafem una drecera per anar a buscar el PR TF 12. El sender puja lleugerament cap al Cabezo de Zapata, prop del qual s'ubica la Casa Forestal del mateix nom. Al costat del camí veiem un aljub excavat a la roca amb una canaleta per recollir l'aigua. continuem per aquest camí que ens porta de nou a Cruz del Carmen.

Alguna foto pot no coincidir exactament amb el waypoint on esta publicada, però és de la ruta.

Aquesta informació i valoració de la dificultat és personal, no és una guia exacta a seguir. Sols fer-la servir per inspiració, sempre a de prevaldre el sentit comú i la responsabilitat, que cadascú sigui conscients de la seva capacitat, prepari bé la ruta i actuï sota el seu criteri.

Cruz del Carmen

Mirador de Zapata

Aljub

Casa Forestal

• Photo of pujantmuntanyes
    pujantmuntanyes Apr 16, 2023

Ruta per una zona molt bonica i molt . La gent fa majoritàriament el camí dels sentits.