Bosc de les Roques encantades - Santuari de la Salut - Bolet de Troia

Photo ofBosc de les Roques encantades - Santuari de la Salut - Bolet de Troia Photo ofBosc de les Roques encantades - Santuari de la Salut - Bolet de Troia Photo ofBosc de les Roques encantades - Santuari de la Salut - Bolet de Troia

October 7, 2023
October 2023

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Ruta circular senzilla per visitar les Roques encantades i el Bolet de Troia, entre els municipis de Rupit i Sant Feliu de Pallerols i les Planes d'Hostoles, a cavall de l'Espai Natural de les Guilleries i la comarca de la Garrotxa. Es tracta d'una modificació de la ruta clàssica del bosc de les roques encantades, que té el desavantatge d'haver de fer un tram a peu per carretera.

El recorregut travessa fagedes, rouredes i alzinars i es pot fer amb canalla (nosaltres anàvem amb una nena de 2 anys amb la motxilla).

Sortim de l'aparcament del Coll de Condreu i agafem la ruta clàssica del Bosc de les Roques encantades fins l'encreuament del Santuari de la Salut. Si ens volem quedar amb la versió curta del passeig, arribem fins al Santuari (no està inclòs en el track!) i retrocedim pel mateix camí. Si volem fer la volta sencera agafem el sender cap a Rupit i seguim uns 7 km més resseguint camps i fagedes, vorejant la muntanya i les rieres. Fins l'encreuament el camí està molt ben marcat i és senzill.
A partir d'aquest punt, malgrat ser un camí molt fàcil, ens trobarem amb trams més enrevessats i perdedors, on cal seguir el track. Quan s'arriba a la carretera, la ruta seguia per un sender parallel, que ara mateix està vallat i no s'hi pot accedir, per formar part d'una zona de tir amb arc. Per aquest motiu, resseguim la carretera un petit tram, fins empalmar amb el senderol que puja fins els esqueions. Creuem un parell de coves petitones pel camí i ja de tornada passem vora un gran roc en forma de bolet, el Bolet de Troia, prou espectacular (veure fotos).

De tornada arribem al restaurant del coll de Condreu, on hi ha també un parc infantil per la canalla. Molt recomanable.

Primer tram dins el Bosc de les Roques encantades. Les Roques encantades no són un lloc o element concret, sinó una zona del bosc a explorar plena de roques amb formes peculiars.

Fageda

Bauma de Troia o Cova de la Font del Corb

Bolet de Troia.

Punt de retorn al restaurant.