Bojčinska šuma

August 1, 2021
August 2021

near Progar, Central Serbia (Serbia)

1. avgust 2021. godine
Staza u Bpjčinskoj šumi nalazi se u registru markiranih staza PSS pa samim tim ovaj trek i nema neki smisao jer već može da se nađe na sajtovima ali s obzirom da je meni wikiloc ujedno i neka vrsta dnevnika mojih pešačenja i planinarenja postavljam ga uz par reći sa utiscima koje sam poneo posle prelaska staze.

Staza počinje kod restorana, postoji info tabla sa ucrtanom trasom kao i znamenitostima na stazi i u neposrednj blizini. Markcije su jasno uočljive, postoji dovoljno mesta za parking. Početak obećava.

Staza je uočljiva i vodi uz ogradu farme mangulica (pretpostavljam da sam u pravu) te je snalaženje lako jer i nema gde drugde da se skrene. Ono što mi je posebno prijalo je debela hladovina i nestvarna tišina. Brojni izletnici držali su se središnje staze kroz šumu, ovom pešačko-plninarskom nije niko krenuo bar ne dok sam ja bio tamo. Na par skretanja postoje putokazne table, dodatna sigurnost za one manje iskusne u snalaženju.

Negde na polovini staze bilo je par oborenih stabala i opalih grana koje su pomalo zaklanjale stazu ali markacije su vidljive na sledećim stablima pa je i dalje kretanje bilo sigurno. Staza se ponovo ukrštava sa šetališnom stazom kod partizanske baze, dalje se ide do trim staze, levo i desno se nalaze putokazi koji usmeravaju na farmu mangulica (80 metara od staze) i ergelu konja (320 m od staze).

Posle pređenih 6 km ponovo sam bio na parkingu odakle sam pošao.

Sve pohvale za markiranje. Staza jeste kratka ali onima kojima je usput preporučujem da je prođu.