Bočar - Padej

1953
October 2, 2022
October 2022

near Bočar, Vojvodina (Serbia)

2. oktobar
Ravničarenje od Bočara do Padeja
učesnika 17
vodič Zoran V.

Jutarnjim vozom iz Subotice stigli smo u Bočar. S obzirom da smo već pešačili ovom trasom Bočar nam nije nepoznat, upućujemo se u centar sela do prodavnice. Usput svraamo do spomenika palim borcima kao i do kaštela Bajić koji je u zapuštenom stanju. Kod prodavnice uvek možete čuti novosti iz sela, jedna od vesti jje da više ne funkcioniše lokalni fudbalski klub. Osim vesti dobijali smo i instrukcije kako od Bočara doći do Padeja mada mislim da nikom nije bilo jasno što to uopšte mi činimo ovako peške kada ima lep, asfaltni put kojim se može prevoznim sredstvom brzo stići do cilja.

Napuštamo prostor ispred prodavnice, prolazimo kraj obnovljenog kaštela Hertelendi, namenjen će biti rekreativnom boravku dece. Napuštamo Bočar, uzan stari asfaltni put nas vodi kroz banatsku pustaru, duva nešto jači vetar ali je dan sunčan, baš onako kako je i prognozirano za nedeljno prepodne. Nema nekih novih detalja, nema ni posebnih uzbuđenja na ovom delu staze.

Po prelasku pruge pravimo kraću pauzu, uskoro nailazimo na veće stado ovaca, napuštamo konačno asfaltni put i uočljivim putem preko pašnjaka nastavljamo dalje. Pratimo trek koji nam je preporučila aplikacija Locus. Sve ide dobro do dela kada se pašnjak završava a počinje njiva posađena kukuruzom. Ovde već nema puta, samo uska stazica uz ivicu njive, pomalo zarasla daje nadu da ćemo proći planiranom trasom ka cilju. Posle prolaska njive sa kukuruzima sledi još jedna njiva, ovaj put sa suncokretom koji je obran ali ovde nema ni tog uzanog prolaza uz ivicu njive, sve je preorano, ostaje nam da gazimo preko oranja. Bude tu blata ali srećom ne previše pa bez većih poteškoća izlazimo na kraj njive i dolazimo do solidnog zemljanog puta uz rečicu Zlaticu.

Dalje je već lakše, ubrzo smo i na asfaltnom putu kojim dolazimo do reke Tise, napuštamo asfalt i silazimo na nasip. Pravimo dužu pauzu za ručak. Nasipom hodamo ka ribolovačkom domu, ovaj put je zatvoren, pamtimo prethodni naš boravak ovde kada smo ugošćeni od strane rubolovaca. Zadržavamo se malo kraj reke pa još malo hodamo nasipom, imamo i previše vremena još do polaska voza pa biramo neke nove puteve, još nepoznate za ulazak u Padej. Mapa sa aplikacije Locus ovaj put daje sasvim tačne i proverene informacije, put nas vodi do prvih kuća Padeja, ulicama naselja dolazimo do kioska koji radi, tu su i lokalni momci koji prekraćuju nedeljno popodne uz pivo ispred kioska. Osvežavamo se odmaramo na klupama ispred mesne zajednice.

Trek se ovde završava a mi još imamo oko 500 metara do željezničke stanice gde stižemo pre 17 h i gde čekamo voz za Suboticu u 17.12 h.

asfaltni put Padej-Kikinda

Bočar, željeznička stanica

da bacim pogled kakva je aituacija

izlaz iz Bočara, rodino gnezdo

Kaštel Bajić (zapušteno)

Kaštel Hertelendi (obnovljen)

Kiosk, minimarket (radi i nedeljom ceo dan)

Klupe i stolovi

Padej, kraj pešačenja

PerSu market

Pravoslavna crkva Svetog Arhanghela Gavrila

Preko kanala ka Padeju

preko oranja (po karti treba da je bio put)

prelaz preko pruge

prolaz uz njivu sa kukuruzima (prohodno ali zaraslo)

put kroz pašnjake

put uz Zlaticu (Aranku)

Ribolovački dom (zatvoreno)

Rimokatolička crkva

silazak sa asfaltnog puta na nasip uz Tisu