Bítem - ponts penjants

May 13, 2018
May 2018

•   3.3 1 review

near Bítem, Catalunya (España)

Ruta infantil
No sabia que els ponts de Bítem eren propietat privada, però avui ho hem sabut. Enhorabona a Miquel i la seva feina, per atreure gent i colaborar desinteresadament en millorar la ruta.

Avui una ruta divertidíssima en família als ponts penjants de Bítem i rematem explorant la cova de Rubí.

Ruta circular per la rodalia de Bítem. Recomano iniciar la ruta al camp de fútbol, o si aneu amb nens, al cementiri i girar caminant pel camí que trobareu a la dreta, poc abans d'arribar a la font del Pi.
Tota la ruta està neta i senyalitzada amb fletxes blanques i cal tenir en compte que s'entra en una finca privada i es demana respecte a l'entorn. Hi ha dos ponts penjants, construïts pel mateix Miquel, de 3 i 4 anys de antiguitat. Hi ha un cartell de advertència: "Si es passa pels ponts, és baix la responsabilitat del caminant." Per això hi ha un camí, la variant, per sota dels ponts. Ofereix la visió dels ponts i vistes panoràmiques dels Ports i de Bítem. Els ponts són divertits però s'ha de fer un ús responsable i no trencar-ho..
Primer trobem indicat el pi mare, es a un mirador on han construït un banc amb branques. Després una corda ens ajuda a salvar un desnivell fins al pont.
Un cop superats els ponts ho rematem amb un sensacional rellotge de sol. Es molt bona idea !
Podem tornar per la pista que enllaça amb la font del Pi, o podriem allargar-la però amb els meus nens 4'5 km ja fan el cupo.

Ho rematem amb la cova del Rubí.

PictographMonument Altitude 70 ft

PictographBridge Altitude 349 ft

• Photo of Rafel C.
    Rafel C. Apr 29, 2021

No recomanable anar-hi amb xiquets.