Beylerbeyi-Kavacık Köprüsü 1 (Beylerbeyi-Vaniköy Etabı)

Photo ofBeylerbeyi-Kavacık Köprüsü 1 (Beylerbeyi-Vaniköy Etabı) Photo ofBeylerbeyi-Kavacık Köprüsü 1 (Beylerbeyi-Vaniköy Etabı) Photo ofBeylerbeyi-Kavacık Köprüsü 1 (Beylerbeyi-Vaniköy Etabı)

August 23, 2022
August 2022

near Beylerbeyi, İstanbul (Türkiye)

Önceki Parkur: Üsküdar-Beylerbeyi
Sonraki Parkur: Kandilli-Paşabahçe

Rota Üzerindeki Semtler: Beylerbeyi - Çengelköy - Vaniköy - Kandilli - Anadolu Hisarı - Baruthane - Göksu - Kavacık Köprüsü

Bu bir, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler yürüyüş sırasında doğaçlama olarak birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

Aslında Vaniköy'de yürüyüş bitmemiştir. Fakat wikiloc uygulamasının koyduğu 50 izlek limitinden dolayı, kayıt kapatilip kapatılıp tekrar açılmıştır. Yeniden kaydedilen rota ise, Vaniköy-Kavacık Köprüsü 2 olarak kaydedilmiştir ve ikinci kayıt birinci kaydın bittiği yerden başlamaktadır.

Bu yürüyüş, daha önce yaptığım ve wikiloc'a yüklediğim Üsküdar-Beylerbeyi yürüşünün devamı niteliğindedir. Beylerbeyi'ndeki bazı eserler, rota üzerinde olmasına rağmen, önceki yürüşte işaretlendiği için bu yürüşte iz atılmamış; sadece önceki yürüyüşte fark etmediğim ya da iz atmadığım Beylerbeyi eserleri bu kayıtta işaretlenmiştir.

Tek başına yürünmüştür.

İyi faaliyetler...

Eski Çınar Sokak ile Araba Meydanı Sokagı'nın kesistigi kesiştiği küçük ağaçlık alandaki antik taşlar...

Çesmidil Restaurantının içindedir.

Tarihi (Su) Yapısı

Mehpare Başaran Sokak ile Barbaros Hayrettin Sokağı'nın tam kesiştiği yerde bir özel mülkün içindeydi, ama tarihi yapının fotoğrafı sokaktan çekilebiliyordu. Bu muhteşem eser kültür envanterini kayıtlı değildi ve yürüyüş sırasında tesadüfen denk geldim.

PictographPark Altitude 286 ft

PictographPark Altitude 243 ft

Beylerbeyi Küplüce Parkının Aşağı Kısmı

Az ilerde, top sahasını geçikten sonra, eski taşlar vardı (ikinci fotoğraf).

Tarihi Eser

Süleyman Güven Sokağı'ndaki 7 numaralı apartmanın bahçesinden bu tarihi yapının fotoğrafını çektim. İnternette ve kültür envanterinde hiçbir bilgi yoktu. Bu esere de şans eseri denk geldim.

Fıstıklı Bayır Sokağı Çeşmesi

Fistikli sokaktan denize dogru bayir asagi inerken solda, No:6 Koru apartmaninin arkasindaki kucuk bostanin icinde.

Kulturenvanteri.com'da çeşme olarak işaretlenmeseydi, eseri fark etmeden geçerdim. Anlaşılacağı üzere, çeşmenin durumu çok kötüydü.

PictographReligious site Altitude 148 ft

2022 Ağustosu'nda cami restore ediliyordu.

Bekir Efendi Çeşmesi

Kültür envanterindeki bilgiye göre, çeşmenin yeri değiştirilmiş ve bu yeni yerindeki tarihi çeşme restore edilmişti.

Çengelköy Parkı'ndaki Antik Taşlar

10 metre arayla, Bizans dönemine ait iki büyük kolon taşı vardı.

Hacı Ömer Efendi Cami

Bostancıbaşı Abdullah Ağa Yalısı

Sütiş, bu yalıyı restoran olarak kullanmaktadır.

Hamdullah Paşa Camisi

Ayrıca, tarihi çınar ağacı ve Çengelköy Tarihi Çınaraltı Cafe bulunmaktadır.

PictographReligious site Altitude 105 ft

Tadilattaydı. Sanırım caminin bahçesinde "Ahmet Ağa Çeşmesi" bulunuyordu.

Macar Fevzi Mehmet Paşa Köşkü

Çeşme, kültür envanterine kayıtlıydı. Fakat 2012 yılında inşa edilen Yıldırım Beyazıt Camisi'nin bahçe duvarında bulunuyordu.

Photo ofHatice Hanım ve Mustafa Efendi Çeşmeleri Photo ofHatice Hanım ve Mustafa Efendi Çeşmeleri Photo ofHatice Hanım ve Mustafa Efendi Çeşmeleri

Hatice Hanım ve Mustafa Efendi Çeşmeleri

Yapım tarihi 1974 olan bu çeşmenin tarihi eser olup olmadığı tartışılır. Fakat kültür envanterine kayıtlı olduğu için, buraya kadar gelip çeşmenin fotoğrafını çektim. Bu arada çeşme cumhurbaşkanlığına bağlı Vahdettin Köşkü'nün hemen önünde bulunduğu için, orada nöbet tutan güvenlik personelinden fotoğraf çekmek için izin aldım.

Serkavas Ahmet Ağa Çeşmesi

Kavasbaşı Ahmet Ağa Çeşmesi

Ayios Yeoryios Rum Ortodoks Kilisesi

Osmanlı Fil Ambarları

Fil Ambarları

Kaymak Mustafa Paşa Cami

Kuleli Askeri Lisesi

Yakın zamanda çıkan yangın sonucu büyük bir yıkım geçiren cami, restorasyondaydı. Sanırım, kültür envanterine kayıtlı Süleyman Bey Çeşmesi caminin bahçesinde bulunuyordu. Restorasyon yüzünden çeşmeyi de fotoğraflayamadım.

Yolun iç tarafında bulunan tarihi çeşme neredeyse yok olmuş haldeydi.

Kültür envanterine kayıtlı olmayan bu çeşme yolun deniz tarafındaydı.