Photo ofBerguedà: Camí dels Bons Homes - Molí del Puig - Bullidor de Sant Esteve - Dou del Bastareny Photo ofBerguedà: Camí dels Bons Homes - Molí del Puig - Bullidor de Sant Esteve - Dou del Bastareny Photo ofBerguedà: Camí dels Bons Homes - Molí del Puig - Bullidor de Sant Esteve - Dou del Bastareny

April 30, 2023
April 2023

near Bagà, Catalunya (España)

Ruta preciosa i molt senzilla, idònia per fer amb família i canalla, que permet gaudir d'indrets de gran bellesa al Berguedà i contemplar un preciós salt d'aigua.

___________________________

RESSENYA:

Aparquem a Cal Cerdanyola (Aula de Natura de La Salle). A pocs metres arribem a la Font Nostra, que trobem rajant aigua.

Iniciem el Camí dels Bons Homes. Travessem el pont sobre el Torrent de la Font del Faig, un afluent del riu Bastareny. Caminem uns metres per una pista però ben aviat prenem una drecera a la dreta, indicada amb marques vermelles.

La drecera desemboca en una pista forestal, amb bones vistes sobre el riu Bastareny, que flueix a sota, al fons de la vall.

La pista travessa el riu Bastareny pel pont del Puig, a l'extrem del qual s'hi troba el Molí del Puig. És un dels molts molins fariners que aprofitaven l'aigua del Bastareny. Fou construït a finals del s. XVII o començaments del s. XVIII i és contemporani a l'obra del pont amb el mateix nom i la masia del Puig. Des de la guerra civil (1936- 1939) resta en desús.

Aprofitem per girar a l'esquerra i fer una anada-tornada per veure el bonic riu Bastareny.

Just al costat del Molí del Puig prenem un corriol ascendent, que condueix a una pista forestal força ampla, que travessa un bosc preciós.

Allà on la pista fa dos revolts tancats prenem una drecera ascendent de pocs metres a la dreta.

Continuem per la pista fins que arribem a una estaca de fusta a la banda dreta, que indica el camí descendent per davallar al Bullidor de Sant Esteve.

Prenem aquest corriol, equipat amb graons que faciliten el descens, i davallem fins arribar al riu Basareny i el Bullidor de Sant Esteve. Aquest indret es caracteritza perquè hi brollen un dolls d'aigua, que afegeixen aigua al riu Bastareny. Nosaltres n'hem vist un just al costat d'una corda que travessa el riu. Es veu com brolla aigua des de sota la llera del riu.

Retornem a la pista i continuem caminant fins que arribem a una cruïlla de camins i un pont. Aquí prenem un sender a l'esquerra que mena a l'espectacular salt d'aigua de la Dou del Bastareny.

Tot seguit, resseguim el Camí a les fonts del Dou del Bastareny que ens condueix a les sorprenents Fonts de la Dou del Bastareny, on l'aigua brolla de sota la roca.

Emprenem el camí de tornada, pel mateix camí on hem vingut, i tornem al punt d'inici de la ruta, on hem deixat el vehicle.

Aparquem a Cal Cerdanyola (Aula de Natura de La Salle)

Font Nostra

PictographBridge Altitude 2,991 ft

Pont sobre el Torrent de la Font del Faig

Photo ofDrecera a la dreta, indicada amb marques vermelles Photo ofDrecera a la dreta, indicada amb marques vermelles Photo ofDrecera a la dreta, indicada amb marques vermelles

Drecera a la dreta, indicada amb marques vermelles

Photo ofEnllacem amb pista forestal. Vistes sobre el riu Bastareny Photo ofEnllacem amb pista forestal. Vistes sobre el riu Bastareny

Enllacem amb pista forestal. Vistes sobre el riu Bastareny

Esquerra

PictographWaterfall Altitude 3,106 ft

Salt de la Dou del Bastareny

Photo ofCamí a les fonts del Dou del Bastareny Photo ofCamí a les fonts del Dou del Bastareny Photo ofCamí a les fonts del Dou del Bastareny