Barri marítim de Sant Salvador

58 minutes
May 3, 2017
May 2017

near Coma-ruga, Catalunya (España)

Passejada pel barri marítim de Sant Salvador del Vendrell, en el que destaca la vil·la que va fer-se construir Pau Casals, a primera línia de mar, convertida actualment en museu.

L'anada és per l'ombrívola Avinguda Palfuriana, mentre que la tornada es fa pel Passeig Marítim, on es poden veure algunes cases d'origen indià i algun que altre curiós bloc d'apartaments, a banda de gaudir d'un passeig al costat de la platja.

Índex IBP: 10.

PictographMountain hut Altitude 48 ft

Alberg Santa Maria del Mar

Situat a la Costa Daurada, fet que el converteix en un dels centres més adequats per a tots els afeccionats al mar i a les activitats nàutiques, es beneficia del clima suau durant els mesos d'hivern. 60.000 metres quadrats de bosc i jardins davant les platges de la Costa Daurada. Capacitat: Disposa de 290 places (habitacions de 4, 6, 8 i 10 llits amb bany i sense). Més informació aquí.

Charlie Rivel

Charlie Rivel, nom artístic de Josep Andreu i Lasserre (Cubelles, 23 d'abril de 1896 - Sant Pere de Ribes, 26 de juliol de 1983), fou un pallasso català. En aquest punt, el nucli del Vendrell li ret un homenatge amb un monòlit.

PictographMuseum Altitude 11 ft

Vil·la Casals

El 1910, Pau Casals es va fer construir la Vil·la Casals al barri marítim de Sant Salvador. La casa, situada a l'extrem sud de la platja, va ser concebuda inicialment com una petita casa d'estiueig que es va convertir, al llarg dels anys i després de diverses intervencions, en un edifici destacat, amb un harmoniós jardí al costat del qual hi havia una sala de concerts i unes sales per exposar-hi una col·lecció d'art. Pau Casals hi va viure fins al 1939, quan es va veure obligat a marxar a l'exili, i mai més hi va tornar. El 1972, Pau Casals i la seva esposa, Marta Montañez, van crear la Fundació Pau Casals, amb l'objectiu de preservar el patrimoni que tenia a la casa de Sant Salvador. El 1974, un any després de la seva mort, es va obrir al públic la Sala del Sentiment, la Sala de Concerts i la del Vigatà, i el 1976 es va inaugurar la casa com a museu. El 1996 la Fundació Pau Casals va decidir tancar-lo i sotmetre'l a una profunda rehabilitació; l'actual museu va ser inaugurat el 2 de juny de 2001.

PictographBeach Altitude 10 ft

Passeig Marítim

El Barri Marítim de Sant Salvador és un dels tres barris marítims del Vendrell, juntament amb Coma-ruga i el Francàs. Des de la fi del segle XIX la platja de Sant Salvador esdevingué un nucli d'estiueig i, modernament, es va convertir en un important centre turístic, havent-se traslladat a Calafell els pescadors que abans habitaven a Sant Salvador. Hi ha establiments hotelers, càmpings, nombrosos apartaments i diverses pensions, de manera que a l'estiu s'hi pot encabir gran quantitat de persones.