Ayamama Köprüsü

33 minutes
February 12, 2023
February 2023

near Yenibosna, İstanbul (Türkiye)

En ufak bir boşluğunu değerlendiren ve böyle bir boşluk bulduğunda kültür envanteri sitesinde yer alan haritayı açıp yakınındaki eserleri ziyaret etme planı yapan biri olarak, bir pazar günü Airport AVM otoparkında eşimi beklerken yakınlardaki Ayamama Köprüsü'nü ziyaret etmek istedim.

Google'ın haritalarını kullanarak bulunduğum yerden (yani, Airport AVM açık otoparkından) en kısa yolla, köprünün olduğu noktaya ulaşmaya ve köprüyü ziyaret ettikten sonra, aynı yoldan geri dönmemek adına, farklı bir güzergah izlemeye çalıştım. Fakat bölge yapılaşma açısından sorunlu bir yer olduğu ve bu yüzden ara sokaklar bulunmadığı için, dönüşü uzatmak ve Ataköy'e kadar ilerleyip E-5 kenarından dönmek durumunda kaldım. Bu sebeple, eşimi de daha fazla bekletmemek adına, koşar adım dönüşe geçtim ve parkurun ikinci yarısını yürümek ile koşmak arasındaki bir tempoyla gerçekleştirdim.

Rotanın, bir yürüyüş parkuru olduğu asla söylenemez. Köprüyü görmek isteyenlerin özel araçla köprüye ulaşmaları isabetli olacaktır.