Avinyó - Torre dels soldats

April 24, 2022
April 2022

near Avinyó, Catalunya (España)

Quedem a la plaça de l'ajuntament i començem la nostra ruta cap a la Torre dels soldats passant primer pel Pont Vell. Aquest pont tot bonic ja ens convida a creure que tindrem una ruta bonica i agradable. I no ens equivoquem.
Al primer trencant, no ens adonem del camí senyalitzat i al veure una porta d'una granja passem de llarg, però no, em d'anar cap allà, obre i tanca i cap amunt, gràcies a la parella q ens pregunten si volem anar a la torre i ens indiquen que ens em equivocat, i de pas aprofita per explicar-nos pq es feia servir la torre: era una torre que durant la guerra Carlina es feia servir per avisar als altres pobles del que estava passant, això ho feien amb senyals de foc que es veien des d'altres torres o castells, aprofito per recomanar-vos la visita al Castell de Montsonís a Montsonís a la comarca de la Noguera, que precisament expliquen com funcionava el sistema de comunicació de l'època.
Una vegada rectificat el camí enfilem amunt saludant les vaques i els xais que trobem i quan arribem als arbres plens de cors, agafem el corriol amunt i en un moment arribem a la torre molt ben reconstruïda, les vistes de dalt són precioses.
Una ruta curta i assequible per la mainada, molt recomanable.