Außergschloss en Innergschloss (Gschlosstal)

Photo ofAußergschloss en Innergschloss (Gschlosstal) Photo ofAußergschloss en Innergschloss (Gschlosstal) Photo ofAußergschloss en Innergschloss (Gschlosstal)

December 24, 2023
August 2023

near Felbertauern, Tyrol (Austria)

Het Gschlösstal wordt als één van de mooiste valleien van de Oostelijke Alpen gezien. Absoluut aan te raden om hier een mooie wandeling te maken. De wandeling begint bij het Matreier Tauernhaus en wij volgden op de heenweg de geasfalteerde weg naar Innergschlöss. Hierbij passeer je mooie watervallen, het kleine maar prachtig gelegen Außergeschlöss en de bijzondere Felsenkapelle. Bij Innergschlöss keerden we weer om en zodra het kon staken we het water van de beek over en wandelden we aan de andere kant van het water weer terug naar ons startpunt. Dit is zeker aan te raden, want het is gelijk een totaal ander landschap voor je gevoel.
Een groot gedeelte van deze wandeling heb je schitterend uitzicht op de Großvenediger en de Venedigergruppe.

Voor meer informatie en foto's klik je op de link hieronder: