Atatürk Arboretum

July 31, 2022
July 2022

near Bahçeköy, İstanbul (Türkiye)

Bahçeköy den Ring

PictographPhoto Altitude 528 ft

Atatürk arboretumu öncesinde Bahçeköy cafe'de buluşma. Arboretuma su dışında hiçbir şey alınmıyor. Özellikle yiyecekler x-ray de kontrol ediliyor.

PictographIntersection Altitude 606 ft

PictographIntersection Altitude 668 ft

Gürgen Dede

PictographPhoto Altitude 634 ft

Gürgen saplı meşe

PictographPhoto Altitude 635 ft

Arboretum ya da ağaç parkı,[1] esasen ağaçlar ile ağaççık ve çalı gibi diğer odunsu bitkilerin yetiştirilmesine adanmış botanik bahçesidir. Böyle bahçeler bilimsel araştırma ve gözlemler için kullanılmakla birlikte, çeşitli canlı ağaç türlerinin derlemini (koleksiyonunu) barındıran birer müzedir.[2] Bunun dışında, bir botanik bahçesinde bulunan ve ağaç, ağaççık ve çalıların dikimine ayrılmış olan bölüm de "arboretum" olarak anılabilir.[3]

PictographLake Altitude 645 ft

Kaplumbağa göleti

PictographFlora Altitude 693 ft

Temiz hava göstergesu

PictographLake Altitude 647 ft

Ortanca manzaralı göl

İstanbul'un Sarıyer ilçesinde, Kemerburgaz-Bahçeköy yolu üzerinde, ağaç ve odunsu bitkilerin sergilendiği geniş yeşillik alandır. Belgrad Ormanı'nın doğal bitki örtüsü içinde kurulmuş olan arboretum,İstanbul Orman Bölge Müdürlüğü içerisindeki Bahçeköy Orman İşletme Müdürlüğü'ne bağlı bir işletme şefliğidir; mülkiyeti ve finansmanı Orman Genel Müdürlüğü'ne aittir. 1949'da Orman Fakültesi öğretim üyelerinden Hayrettin Kayacık'ın Orman Genel Müdürlüğü'ne önerisiyle Büyükdere-Bahçeköy-Kemerburgaz asfaltı kenarındaki 38 hektarlık bir alanda arboretum kurma çalışmaları başladı.Arboretumun projesini hazırlaması için Sorbon Üniversitesi Botanik Bahçesi enspektörlerinden Camille Guine İstanbul'a davet edildi.1959-1961 arasında süren ancak süren proje çalışmaları ödenek yokluğu nedeniyle yarım kaldı ancak alt yapı ve dikim çalışmaları 1982 yılına kadar devam etti.1982'de Atatürk'ün 100. doğum yılı kutlamaları nedeniyle Atatürk Arboretumu adını aldı ve Orman Bakanlığı İşletme Şefliği statüsü kazandı.