Arànsa,Plà de Llet (Mirador), Arànsa, 02-ABR-15

Photo ofArànsa,Plà de Llet (Mirador), Arànsa, 02-ABR-15 Photo ofArànsa,Plà de Llet (Mirador), Arànsa, 02-ABR-15 Photo ofArànsa,Plà de Llet (Mirador), Arànsa, 02-ABR-15

April 2, 2015
April 2015

•   5 2 Reviews

near Arànser, Catalunya (España)

Cat, Castellano, English.

Català.

Sortida desde el Parking de l´estació d´eski de fons d´Arànser, seguím senyals de track de raquetes, vermelles i taronjes passant per corriols fins a arrivar a una gran esplanada (coll) seguím pista fins a arrivar al mirador, vistes espectaculars del Cadí, seguím la baixada per els mateixos corriols i en convinació amb la pista de baixada.
Al restaurant de la mateixa estació es menja molt be,
A l estiu tornarém, ja que es poden fer moltes rutes amb familia i de dificultat no gaire difícil.

Castellano.

Salida desde el Parking de la estación d'eski de fondo Arànser, seguimos las señales rojas y naranjas (Son rutas marcadas para realizarla con raquetas de nieve) pasando por senderos hasta llegar a una gran explanada siguiendo la pista hasta llegar al mirador, vistas espectaculares del Cadí, siguiendo la bajada por los mismos senderos y en combinación con la pista de bajada.
En el restaurante de la misma estación se come muy bien,
En verano volveremos otra vez, ya que se pueden hacer muchas rutas con familia y de dificultad no muy difícil.

English.

Departure from the Parking Station d'eski d'aranser background, r follow the red signs and oranges (routes are marked to be performed with snowshoes)following paths through to get to an esplanade (neck) following track to arrive on the balcony, spectacular views of the Cadi, the following downhill tracks and the same combination with the track down.
In the restaurant of the same station eats very well,
In summer returns, because you can do many routes and family difficulties not too difficult.

Photo ofParking estació d´eskí de fons D´Arànsa Photo ofParking estació d´eskí de fons D´Arànsa Photo ofParking estació d´eskí de fons D´Arànsa

Parking estació d´eskí de fons D´Arànsa

Estació d'Aransa Dreceres ràpides: navegació, cerca Aransa Circuit vermell, direcció al Mirador. Circuit vermell, direcció al Mirador. Geografia humana País: Catalunya Comarca: Baixa Cerdanya Municipi: Lles de Cerdanya Població: Aransa/Arànser Pàgina web: aransaski.cat Geografia física Coordenades: 42° 25′ 22″ N, 1° 38′ 07″ E Coord.: 42° 25′ 22″ N, 1° 38′ 07″ E (mapa) Massís: Pirineus Altitud mínima: 1.850 Altitud màxima: 2.150 Esquí de fons Km pistes: 32 Estació d'Aransa situat respecte Catalunya Localització a Catalunya Aransa és una estació d'esquí nòrdic situada al poble d'Arànser (Aransa en ortografia tradicional), al municipi de Lles de Cerdanya. El refugi es troba a la zona del Fornell. Envoltada per les muntanyes de la Tossa Plana de Lles (2916 m) i el Pic de Sirvent (2836 m), es troba a la conca on desaiguen els Estanys de la Pera cap al riu Segre. L'estació va obrir l'any 1986. En total té 32 km de pistes d'esquí de fons situades entre les cotes de 1.850 i 2.150 m. Estan repartides segons dificultat en: Circuit verd: 5 km Circuit blau: 7,5 km Circuit vermell: 10 km Circuit negre: 5 km Circuit de passeig: 8 km El circuit vermell del Mirador arriba a la cota més alta amb una excel·lent panoràmica sobre l'Alt Urgell, la Cerdanya i la serra del Cadí. El circuit de passeig fins a l'aixopluc de les Pollineres és una pista d'accés als Estanys de la Pera i comunica amb l'estació de Lles.

Mirador (Plà de la Llet)

ESQUI: El Mirador del Pla de Llet, porta del Baridà L’alta vall del Segre s’obre al coll de la Perxa, que divideix les aigües d’aquest riu i els de la Tet i, després de recórrer l’ample plana ceretana, es torna a encaixonar a partir de Sant Martí de Castells, avui un raval de Bellver. Entre aquest indret i el Pont de Bar, on el riu s’encaixona del tot definitivament abans d’obrir-se a la plana de la Seu d’Urgell, el territori forma la subcomarca del Baridà, que rep aquest nom del castel de Bar, centre de l‘antiga sotsvegueria del mateix nom. El Baridà el formen els municipis de Montellà i Martinet, Lles, el Pont de Bar i Cava (tots amb entitats municipals descentralitzades), a cavall entre les comarques de la Cerdanya i l’Alt Urgell. Pel sud el sector està tancat per la serralada del Cadí i pel Nord per la carena pirinenca que llinda amb Andorra. La ruta que us proposem és, precisament, per una zona de la cara nord de les muntanyes que tanquen el Baridà, concretament a través dels boscos d’Arànser fins enfilar-nos al mirador del Pla de Llet, una de les més espectaculars balconades damunt del Cadí i, per afegitó, sobre bona part del Baridà. Arànser (o Aransa) és un poblet d’una cinquantena d’habitants que forma part del municipi de Lles. Al seu terme hi ha l’estació d’esquí de fons del mateix nom, que no cal confondre amb la de Lles. L’excursió comença al peu de pistes, al refugi del Fornell (1.850m.). Aquí hi ha un bar i restaurant on, en acabar, podreu dinar per un preu raonable. Deixeu el cotxe a l‘aparcament i poseu-vos les raquetes o, si hi ha la neu suficient, els esquís de fons. Tot i que és una sortida agradable, a l‘hivern i amb neu és molt més espectacular i bella i, per contra, la dificultat no augmenta, al contrari, és més divertida. Agafeu el camí ample que puja suaument en direcció al refugi de Prat Miró i les Pollineres. En 2 quilòmetres de caminar còmode arribareu al refugi de Prat Miró, un noble edifici de pedra situat en una plana des d’on hi ha una bona perspectiva de la Tossa d’Alp. Al davant del refugi hi ha una font i una taula per fer-hi pic-nic. Agafeu el camí que trenca a l’esquerra direcció Coll de Dalt, Font d’Aristot i Bescaran. Cal atacar-lo decidit perquè puja un bon tros. Al cap d’un quilòmetre dos cents (3,2 kms total) trenqueu a l’esquerra direcció coll de Queralt i Mirador. Planajareu 800 metres per dins d’un bosc fins sortir al coll (2.057m.), on deixareu un trencall a l’esquerra, per on després tornarem. Un cop passat l’ample plana, el camí remunta durant un quilòmetre més (al tram boscà hi pot haver força neu) fins sortir al Mirador del Pla de Llet (2.145m.). El mirador està presidint per una esgarrifés monòlit col•locat amb motiu de l’aniversari de la reserva nacional de caça. Però si us podeu aïllar de la seva visió, les vistes sobre la paret del Cadí, que teniu davant mateix dels ulls, i la perspectiva de la vall del Segre que es perd a ponent, us reconfortarà i demostrarà que l’esforç ha valgut la pena. Un cop fetes les fotos, reculeu fins el coll i preneu el trencall que abans us venia a contrapèl i que ara ve de cara a la dreta. Hi dirà Coll de baix i Font Freda. En un quilòmetre sis cents arribareu a un trencall situat gairebé al fons d’un clot. Recte en 400 metres sortireu de nou a la pista principal de Prat Miró i d’allà en dos quilòmetres a l’estació i al cotxe (recomanable per a esquiadors poc experts). A la dreta seguireu baixant cap a la zona de Pedres Blanques per un preciós camí boscà que no sempre te neu en bones condicions per a esquiar, fins arribar al refugi del Fornell en 2’2 kms. Dificultat. Amb raquetes baixa, amb esquís mitjana. Distància. 11.2 kms. Temps: 3h Desnivell.340 metres. Publicat al suplement Indrets de El Mundo de Catalunya

• Nuricampe Apr 3, 2015

Ruta maca i molt divertida, sobre tot sl final oi, papi ;-)