ANDORRA. Volta a l'estany d'Engolasters

Photo ofANDORRA. Volta a l'estany d'Engolasters Photo ofANDORRA. Volta a l'estany d'Engolasters Photo ofANDORRA. Volta a l'estany d'Engolasters

May 14, 2018
May 2018

•   5 3 Reviews

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Ruta fàcil amb menys de 100 metres de desnivell acumulat que dona la volta a l'Estany artificial d'Engolasters situat a uns 1616 metres sobre el nivell del mar, entre els termes municipals d'Escaldes Engordany i Encamp. El llac està situat en una depressió glacial rodejat de prats verds i de boscos de pins i s'alimenta de l'aigua dels rius Valira i Madriu. La ruta es apta per a fer caminant, corrent o en BTT.

Si fem la ruta a l'hivern s'ha de tenir en compte que segurament estarà nevat i caldrà portar l'equip adient per a caminar per la neu.

Per acostar-se a l'estany en cotxe podrem anar-hi des de les afores d'Escaldes per la carretera general que porta d'Espanya a França ja força amunt on trobarem un retol que ens indicarà per on seguir. Arribarem a un parking de pagament al costat d'un que no ho és on podrem deixar el nostre vehicle. També podrem arribar a l'estany des de la parròquia d'Encamp tot seguint un sender que puja uns 350 metres i que té una llargada inferior als dos quilòmetres.

Començarem la ruta sortint del parking i agafant un camí asfaltat tot seguint les marques del GR-11. Al cap de mig quilòmetre aproximadament i després de deixar una casa de la pressa a la nostra esquerra veurem la pressa del llac. Després d'acostar-nos a la pressa vorejarem l'estany per la dreta del mateix fins arribar a l'atra banda del llac. En aquest punt hi ha un parell de bar/restaurants on podrem fer un cafè o quelcom més. Seguirem vorejant l'estany per l'altra banda per un senderó a tocar de l'estany o per una pista de terra que hi ha una mica més amunt. Si anem pel senderó trobarem un arbre amb unes arrels totes al descobert i que son força altes. Seguirem fins arribar a la pressa per l'altra banda i haurem de seguir per sota la pressa ja que aquesta no es pot vorejar per dalt de la mateixa. Arribarem de nou al costat de la pressa on d'on haviem començat a vorejar l'estany per ja tornar fins a la zona d'aparcament on hem deixat el nostre vehicle.

Aparcament

Presa

PictographLake Altitude 5,295 ft

Llac d'Engolasters

PictographProvisioning Altitude 5,371 ft

Restaurant/Bar

• Photo of núriabp
    núriabp May 14, 2018

Una volteta molt bonica per fer amb la família!

• Photo of jmedinalopez83
    jmedinalopez83 Sep 11, 2018

Buena ruta para ir en familia. Se puede ir en bicicleta también, la pista y el desnivel lo permiten

• Photo of sttrega
    sttrega Jan 15, 2022

Està genial pq pots fer-la justament per la vora del llac o pujar una mica la muntanya. És ideal per anar amb la canalla.