Andorra: Pont de Molleres - Camí del Toll Bullidor - Riu Valira d'Orient

Photo ofAndorra: Pont de Molleres - Camí del Toll Bullidor - Riu Valira d'Orient Photo ofAndorra: Pont de Molleres - Camí del Toll Bullidor - Riu Valira d'Orient Photo ofAndorra: Pont de Molleres - Camí del Toll Bullidor - Riu Valira d'Orient

one hour
July 16, 2023
July 2023

near Meritxell, Canillo (Andorra)

Ruta curta, fàcil i preciosa, ideal per fer-la en família. És apta per anar-hi amb canalla.

L'entorn i els paisatges són idíl·lics i el salt d'aigua del final del camí és preciós.

La ruta té dos trams:
- Tram 1: des del pont de Molleres fins el salt d'aigua del Toll Bullidor
- Tram 2: des del camí al Toll Bullidor fins el riu Valira d'Orient

El tram 1 no té cap dificultat i està molt ben fressat i marcat.

El tram 2 és opcional i té un curt tram al final amb fort pendent i una mica relliscós on cal agafar-se als matolls per davallar i on cal fer una senzilla desgrimpada. Però crec que val la pena per veure la bellesa del riu.

Si no vols fer el tram 2, només cal que, a la tornada del Toll Bullidor, continuïs pel sender i no et desviïs a la dreta.

___________________________

RESSENYA:

Aparquem molt a prop del pont de Molleres, al costat del riu Valira d'Orient, no gaire lluny del Santuari de la Mare de Déu de Meritxell.

Caminem carretera avall, on ben aviat trobem una bonica font rajant aigua sobre un tronc d'arbre buit. Ens apropem al centre del pont de Molleres per gaudir de les vistes del riu Valira d’Orient a banda i banda del pont.

Pugem per un camí empedrat amb baranes de fusta. Allà hi trobem un rètol informatiu sobre el Camí del Toll Bullidor.

Iniciem el camí del Toll Bullidor. És un sender molt ben fressat i cuidat, protegit en molts punts amb baranes de fusta.

En uns 100 metres passem per una primera passera de fusta, que permet salvar un petit rierol.

Continuem pel sender, passem pel costat d'un banc i poc després, travessem una segona passera de fusta, que salva el Canal Gran.

Superem una tercera passera de fusta i entrem en una zona de clarianes on podem gaudir de les vistes de l'altra banda del riu Valira d'Orient.

Passem per un altre banc de fusta i travessem la quarta passera de fusta.

Arribem a un trencall on prenem el camí de la dreta. Aquesta part del camí té més pujades i baixades.

Passem per indrets de gran bellesa. El camí fa una ziga-zaga avall on una graons de fusta ajuden a superar el pendent.

Ascendim per un tram rocallós on hi trobem alguna marca de pintura groga i blava.

Davallem per un tram de major pendent equipat amb baranes i graons.

El camí es va fent més costerut, però unes cadenes disposades en forma de baranes i uns taulons cilíndrics a mode de graons ens ajuden a davallar sense problemes.

Arribem a una estructura d'escales i plataformes de fusta que menen al Mirador del Toll Bullidor. Aquí gaudim de les vistes d'un preciós salt d'aigua envoltat de vegetació exuberant.

Tornem per on hem vingut i quan arribem al trencall, davallem a la dreta i iniciem el tram 2, que és opcional.

Anem corriol avall per camí ben fressat. Arribats a un punt, girem a l'esquerra i davallem cada cop amb més pendent.

Quan ja ens estem acostant al riu, baixem un tram relliscós amb fort pendent ajudant-nos dels matolls i arbres. Tot seguit, fem una desgrimpada i ens plantem al costat del Riu Valira d’Orient. Les vistes del riu són precioses.

Tornem per on hem vingut, arribem al trencall i recorrem de tornada el Camí del Toll Bullidor fins el punt on hem aparcat el vehicle.

Aparquem a prop del pont de Molleres, al costat del riu Valira d'Orient

Photo ofFont i pont de Molleres sobre el riu Valira d’Orient Photo ofFont i pont de Molleres sobre el riu Valira d’Orient Photo ofFont i pont de Molleres sobre el riu Valira d’Orient

Font i pont de Molleres sobre el riu Valira d’Orient

Photo ofPugem per la rampa i resseguim sender Photo ofPugem per la rampa i resseguim sender Photo ofPugem per la rampa i resseguim sender

Pugem per la rampa i resseguim sender

PictographBridge Altitude 4,664 ft

Cadenes i graons

PictographWaterfall Altitude 4,431 ft

Mirador del Toll Bullidor

Corriol avall (tram opcional)

Tram relliscós amb fort pendent. Desgrimpada