Photo ofAndorra: Camí del Gall (del Tarter a Soldeu) - Riu de l'Avetar - Riu de Collart - Riu Valira d'Orient Photo ofAndorra: Camí del Gall (del Tarter a Soldeu) - Riu de l'Avetar - Riu de Collart - Riu Valira d'Orient Photo ofAndorra: Camí del Gall (del Tarter a Soldeu) - Riu de l'Avetar - Riu de Collart - Riu Valira d'Orient

July 15, 2023
July 2023

near El Tarter, Canillo (Andorra)

Ruta curta i molt senzilla a Andorra que passa per indrets preciosos. La flora, la fauna i el paisatge són una meravella.

És una ruta idònia per fer-la amb família i amb canalla, especialment a la primavera o a l'estiu.

El nom del camí (Camí del Gall) prové del gall fer, gall de bosc o gall salvatge.

El recorregut està senyalitzat amb el símbol d'aquest gall i compta amb nombrosos cartells informatius que ajuden a interpretar la natura i les vistes.

El Camí del Gall va des de Canillo fins Soldeu. En aquesta ruta hem fet només una part d'aquest camí, el tram que va des del Tarter fins Soldeu. La resta del Camí del Gall l'hem fet en una segona ruta.

___________________________

RESSENYA:

Aparquem a prop de l'hotel Nòrdic, a El Tarter.

Caminem amunt per la base de les pistes d'esquí i ens acostem a una petita hípica, oberta durant els mesos en que no hi ha neu. Es poden fer rutes a cavall.

Continuem pujant i resseguim una pista forestal a l'esquerra, de terreny pedregós i grisós.

La pista passa pel costat d'una casa i enllaça amb el Camí del Gall.

En pocs metres trobem el primer indret senyalitzat: el Riu de l'Avetar. És un rierol que baixa de la muntanya envoltat de vegetació de gran bellesa.

Anem davallant pel Camí del Gall i passem per sobre d'un segon rierol: el Riu de Collart, que també baixa de la muntanya cobert per una frondosa i verda vegetació.

Prosseguim camí avall i ens desviem lleugerament a l'esquerra per baixar a la llera del Riu Valira d’Orient, un riu molt més cabalós que els dos anteriors. El riu forma petits salts, molt bonics.

Creuem el bonic Pont de Collart, fet de fusta, que passa per sobre del riu Valira d'Orient. El paisatge de l'entorn és idíl·lic.

Aquí el Camí del Gall es fa més estret i pren la forma d'un sender ascendent (Camí del Palinqueró).

Prenem una desviació a la dreta i ascendim per un sender, que en alguns trams és rocallós.

Aviat arribem a l'aturada nº 9 del Camí del Gall, anomenada El Palinqueró.

Continuem ascendint fins que arribem a les primeres cases de Soldeu. Aquí girem cua i iniciem el camí de tornada, per on hem vingut.

Un cop creuem de nou el pont de Collart, davallem al Riu Valira d'Orient, aquest cop per sobre del pont.

Després prosseguim Camí del Gall amunt, però ens desviem prenent un camí alternatiu a la dreta. Aquí passem per les restes d'una barraca de pedra. Poc després, enllacem de nou amb el Camí del Gall.

Quan arribem a la casa per la que hem passat abans, prenem un corriol esquerra amunt que és, de fet, el Camí del Gall. Aquest corriol està una mica tapat de vegetació a l'inici, però s'aparta molt fàcilment (és bàsicament herba alta). Al cap d'uns metres ja torna a estar ben fressat.

Prenem una desviació a l'esquerra que ens duu a una pista d’esquí. En lloc de continuar recte pel Camí del Gall, davallem per la pista d'esquí fins arribar a l'hípica on hem estat a l'inici.

Des d'aquí davallem fins el punt on hem aparcat el cotxe i finalitzem aquest preciós passeig.

Aparquem a prop de l'hotel Nòrdic

PictographFauna Altitude 5,685 ft

Hípica

Photo ofEsquerra. Enllacem amb el Camí del Gall. Photo ofEsquerra. Enllacem amb el Camí del Gall. Photo ofEsquerra. Enllacem amb el Camí del Gall.

Esquerra. Enllacem amb el Camí del Gall.

PictographRiver Altitude 5,766 ft

Arribem a Soldeu. Girem cua

PictographRiver Altitude 5,679 ft

Riu Valira d'Orient

Restes d'una barraca de pedra

Esquerra amunt

Esquerra, cap a la pista d’esquí