Alt Camp; Valls - Pont de Goi.

October 28, 2015
October 2015

near Valls, Catalunya (España)

Ruta no circular ja que s'ha d'anar i tornar pel mateix itinerari encara que amb un xic de variació. Tot el recorregut es pot fer amb BTT degut a l'amplada dels camins i al poc desnivell de tot el recorregut.
Te com a finalitat arribar al Pont de Goi. Lloc on l'any 1809, concretament el 25 de febrer, h va tingué lloc una de les batalles més importants de la Guerra del Francès a Catalunya al trobar-se les tropes del general Souham amb les del General Reding.
Durant tot el recorregut es gaudeix d'excel·lents panoràmiques de Miramar, de la serra de les Guixeres, del serrat del Querol encimbellat pel Puig Cabrer (Torre de Petrol) i de la Serra Gran entre Alcover i la Riba; anirem durant una bona estona acompanyant al riu Francolí i podrem veure aigua a la font de Sant Bernardó (Sant Bernat), podrem admirar la bellesa arquitectònica de la Granja Doldellops i contemplar el pas de l'aigua del Francolí per sota del Pont de Goi i vora el moli allí construït fa molts anys, no així la creu de Terme que s'ha reconstruït recentment. Un pont sobre la A-27 no acabat de construir allarga el recorregut en uns 1000 metres, si no fos per això la distància seria de 9,500 metres.

PictographReligious site Altitude 723 ft

A POCS METRES DE LA PARROQUIA, EN DIRECCIÓ AL CAMÍ DE LA GRANJA DE DOLDELLOPS I JUST ABAN DE SORTIR DE LA POBLACIÓ,TROVAREM LA PRIMERA FONT DEL CAMÍ.

COSTA DEL PORTAL NOU

PictographIntersection Altitude 722 ft

BIFURCACIÓ, ANEM A L'ESQUERRA

BIF ANEM ESK

PictographIntersection Altitude 745 ft

PAL GRANJA I CRUILLA

PictographBridge Altitude 755 ft

Les obres de la E-27 han tallat el camí en aquest punt, si ve el pont ja casi que està acabat, si al arribar-hi encara no si pot passar cal seguir cap a la dreta i arran de la tanca un camí de terra que han obert i que fa cap a una rotonda, allí gireu 360 graus a l'esquerra i torneu a entrar per un altre camí obert en aquest costat, uns 500 metres i sereu a l'altra banda del pont. En total un quilòmetre mes o menys.

PictographPhoto Altitude 732 ft

PictographIntersection Altitude 670 ft

CRUILLA I PAL

PictographTree Altitude 640 ft

ES UN RACÓ BONIC I INTERESANT DE VISITAR. L'AIGUA ES BONA, QUAN RAJA. L'EUCALIPTUS QUE HI HA A TOCAR ES MONUMENTAL.

PictographFountain Altitude 633 ft

FONT DE SANT BERNARD$

PictographReligious site Altitude 646 ft

Conjunt d'edificis fortificats amb ermita i muralla amb merlets.

PictographIntersection Altitude 607 ft

BIFURCACIÓ PER L'ESQUERRA, SEGUIM RECTE

BIF ESK SEGUIM RECTE

PictographIntersection Altitude 564 ft

BIFURCACIÓ A L'ESQEURRA, LA SEGUIM PER SENDER

BIF A ESK PER SENDER

PictographRiver Altitude 548 ft

PONT DE GOI PAL I MOLI

Lloc històric on s'ajunta un conjunt de de construccions, el pont, el molí i la creu de terme recentment restaurada. També podem gaudir del soroll de l'aigua del riu si ens acostem al pont per sota.

PictographRuins Altitude 691 ft

Encara que el símbol es "ruïnes", el masset dóna la sensació de que esta abandonat de fa poc.