Photo ofAlpens: Pont de Sant Pere - Serrallonga de Dalt - Sant Pere de Serrallonga - Serrallonga de Baix - Font Lluçanesa Photo ofAlpens: Pont de Sant Pere - Serrallonga de Dalt - Sant Pere de Serrallonga - Serrallonga de Baix - Font Lluçanesa Photo ofAlpens: Pont de Sant Pere - Serrallonga de Dalt - Sant Pere de Serrallonga - Serrallonga de Baix - Font Lluçanesa

August 2, 2023
August 2023

near Alpens, Catalunya (España)

Ruta fàcil per anar a veure l'ermita de Sant Pere de Serrallonga.
Des d'Alpens cal seguir la carretera BP-4654 en direcció a Borredà. Passat uns 300 metres del quilòmetre 17, en una corva tancada, trobem la pista que surt a la dreta, a l'alçada del Pont de Sant Pere. Nosaltres l'hem seguit uns metres amb un turisme, perquè al costat de la carretera no ens ha semblat que hi hagi prou lloc per aparcar, però està en mal estat i cal anat molt en compte. Al cap de pocs metres hi ha un petit espai a la vora per aparcar després d'una corva pronunciada.
Cal seguir la mateixa pista. passar pel costat de la masia de Serrallonga de Dalt i arribar fins a l'ermita de Sant Pere de Serrallonga.
Un cop vista l'ermita, pel costat on te la porta surt un antic camí de baixada. Com a referència per localitzar-lo hi ha un cartell amb el nom de l'ermita. El camí es una mica pedregós i cal seguir una mica la intuició en algun petit tram. Nosaltres hem anat a vorejar la casa de Serrallonga de Baix fins trobar la traça d¡un antic camí carreter que porta fins a la casa.
Poc després trobem a la dreta una indicació de una font. Són ,olt pocs metres. Hi ha una barana de fusta i després un graons de pedra. Es tracta de la Font Lluçanesa o de Serrallonga, que rajava una mica.
Tornem enrere i seguim el camí que al cap de poc enllaça amb la pista per la que hem pujat. La prenem a dreta i anem baixant fins on tenim el cotxe.
Si no coneixeu Alpens, aconsello un passeig pels carrers del poble seguint la Ruta de la Forja, per anar descobrint els diferents forjats a les seves cases i altres elements urbans.

Des de la carreters la pista no està en gsire bon estat per turismes, però son pocs metres. Cal anar amb molt en compte.