Photo ofΑγιά - Μαυροβούνι: Σκήτη - Λίμνη Σκήτης - Ποταμιά - Λίμνη Σκήτης - Παρατηρητήριο - Σκήτη (7.4.2024). Photo ofΑγιά - Μαυροβούνι: Σκήτη - Λίμνη Σκήτης - Ποταμιά - Λίμνη Σκήτης - Παρατηρητήριο - Σκήτη (7.4.2024). Photo ofΑγιά - Μαυροβούνι: Σκήτη - Λίμνη Σκήτης - Ποταμιά - Λίμνη Σκήτης - Παρατηρητήριο - Σκήτη (7.4.2024).

April 7, 2024
April 2024

near Skíti, Thessaly (Greece)

Σκήτη – λίμνη Σκήτης – Ποταμιά – Επιστροφή.
Ξεκινήσαμε από το πάνω μέρος του χωριού Σκήτη με νοτιοδυτική κατεύθυνση, συναντήσαμε χωματόδρομο (φωτ.1), πήγαμε απέναντι και μετά από λίγα μέτρα βρήκαμε το μονοπάτι στα αριστερά (φωτ.2), ανεβήκαμε στον λόφο του Προφήτη Ηλία (φωτ.3). Απέναντι και δεξιά του χώρου του λόφου αρχίζει χωματόδρομος (φωτ.4) και πιο πέρα σε τρίστρατο πήγαμε ευθεία μπροστά (φωτ.5-6). Σε αριστερή στροφή του χωματόδρομου (φωτ.7) πήγαμε ευθεία σε στενότερο δρόμο και σε λίγο συναντήσαμε αριστερά μας πινακίδα (φωτ.8) και μονοπάτι που το ακολουθήσαμε. Το μονοπάτι καταλήγει σε κασταναριό. Τελικά βγήκαμε σε ράχη και δρόμο (φωτ.9) και περνώντας το διάσελο κατηφορίσαμε απότομα από πέρασμα αντιπυρικής ζώνης. Κατεβήκαμε χαμηλά στο χωματόδρομο (φωτ.10) και αμέσως δεξιά βγήκαμε στη λίμνη Σκήτης (φωτ.11). Κινηθήκαμε αριστερά, (αφήσαμε χωματόδρομο φωτ.12) περιμετρικά στη λίμνη κι εκεί που τελειώνει (όπου και τσιμεντένια προστατευτική κατασκευή σε χείμαρρο φωτ.13) αφήσαμε το δρόμο και πιάσαμε αριστερά στο ρέμα μονοπάτι, σχετικά κλειστό που μας έβγαλε σε παλιό στενό χωματόδρομο (φωτ.14-15). Τον ακολουθήσαμε ευθεία πάνω και γρήγορα βγήκαμε σε φαρδύ αγροτικό δρόμο (όπου και εικονοστάσι φωτ.16). Κινηθήκαμε δεξιά, ελαφρά κατηφορικά. Φτάσαμε στα “Ισιώματα”. Σε δεξιά φουρκέτα του δρόμου (φωτ.17), τον αφήσαμε, περάσαμε μέσα από κασταναριό, αριστερά του δρόμου και κατεβήκαμε πίσω και κάτω σε ρεματάκι όπου και παλιός χωματόδρομος (φωτ.18). Τον ακολουθήσαμε και σε διασταύρωση αφήσαμε αριστερά μας άλλο χωματόδρομο (φωτ.19 )και μετά άλλον δρόμο στα δεξιά μας (φωτ.20). Περάσαμε ρέμα κι αμέσως μετά σε διασταύρωση, πάνω σε στροφή, κινηθήκαμε αριστερά (φωτ.21), ελαφρώς ανηφορικά. Πιο πέρα σε τρίστρατο κινηθήκαμε δεξιά (φωτ.22) και μέσα από ξέφωτο (φωτ.23) με αγροτικές καλύβες στην άκρη (φωτ.24) μπήκαμε σε μονοπάτι, εμφανές στην αρχή, πολύ πυκνό σε βλάστηση αμέσως μετά. Εκεί θέλει προσοχή! Εμείς (δυστυχώς) κατεβήκαμε απότομα (χωρίς μονοπάτι) αριστερά στο ρέμα, ενώ έπρεπε να κινηθούμε ευθεία και μέσα από την κοίτη του φτάσαμε (φωτ.25) σε μεγάλο ξέφωτο, όπου καταλήγει παλιός χωματόδρομος (φωτ.26) και το κλειστό μονοπάτι που αφήσαμε. Στην άλλη άκρη (αριστερά, ψηλά φωτ.27) του ξέφωτου πιάσαμε ένα παλιό κτηνοτροφικό μονοπάτι που μας οδήγησε με ασφάλεια πάνω από την Ποταμιά (φωτ.28), σε παλιό περιφερειακό χωματόδρομο. Κατεβήκαμε χαμηλότερα στο παρατημένο γήπεδο (φωτ.29) του χωριού κι από εκεί κινούμενοι προς τα αριστερά (φωτ.30) φτάσαμε στην πλατεία του χωριού Ποταμιά (φωτ.31).
Επιστροφή: Ακολουθήσαμε τον κεντρικό χωματόδρομο για τη Σκήτη. Περάσαμε κάτω από το γήπεδο του χωριού, πιο πέρα αφήσαμε για λίγο τον δρόμο (φωτ.32), περάσαμε από ξωκλήσι (φωτ.33) και 100 μ. μετά ξαναπιάσαμε τον δρόμο που ανηφορίζει στα δεξιά μας. Τον ακολουθήσαμε, σε διχάλα (φωτ.34) πήγαμε ευθεία, αφήσαμε διασταύρωση δεξιά (φωτ.35) και περίπου 2,3 km από την Ποταμιά, σε υψόμετρο 333 μ. αφήσαμε τον κεντρικό χωματόδρομο (φωτ.36) και πιάσαμε δεξιά τον δρόμο για την λίμνη, την οποία κυκλώσαμε απ’ την απέναντι (δυτική) πλευρά (φωτ.37) . Ανηφορίσαμε ξανά την κοπιαστική αντιπυρική ζώνη. Στη ράχη, στο κασταναριό (φωτ.38), κινηθήκαμε δεξιά σε ανηφορικό δρόμο. Μετά από 300 μ. τον αφήσαμε Κινηθήκαμε δεξιά σε μονοπάτι (φωτ.39) που γρήγορα μας έβγαλε σε παράκαμψη του δρόμου (φωτ.40) που μας οδήγησε σε παρατηρητήριο του Δασαρχείου (φωτ.41), στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής μας. Από το παρατηρητήριο κινηθήκαμε ανατολικά σε μονοπάτι (φωτ.42). Ξαναβγήκαμε στον δρόμο (φωτ.43). Τον ακολουθήσαμε για 200 μ. προς τα δεξιά και σε αριστερή φουρκέτα (φωτ.44) πήγαμε ευθεία, σε δευτερεύοντα δρόμο, βγήκαμε ξανά στον αρχικό (φωτ.45) τον αφήσαμε και πάλι, πιάσαμε ξανά αριστερά το μονοπάτι (φωτ.46). Μας κατέβασε χαμηλά σε άλλο δρόμο (φωτ.47) , τον ακολουθήσαμε αριστερά και μας οδήγησε στα πρώτα σπίτια του χωριού Σκήτη. Κινούμενοι προς τα αριστερά, από την πάνω γειτονιά του χωριού φτάσαμε στην αφετηρία.

Περιγραφή: Κώστας Σιόμος – Συνοδοιπόρος.