AFYONKARAHİSAR KALESİ

57 minutes
January 16, 2022
January 2022

near Afyonkarahisar, Afyonkarahisar (Türkiye)

Afyon'a gelmişken kaleyi görmek, çıkıp şehri Kale'den izlemek istedim. Şehirde sorduğum kişiler bana nedense, Kale'ye çıkmanın zor olduğunu, Kale'de görülecek önemli birşey olmadığı, her tarafının taş ve kaya ile kaplı olduğu gibi sözler söylediler. Kale altına varınca ilk işim merdiven başlangıcını sormak oldu.
Merdivenin ilk başları biraz dik gibi geldi bana. Yukarıya çıktıkça merdivenin bir kaç kez onarım gördüğü belli oluyor. Merdivenin büyük bir bölümü ana kaya yontularak yapılmış. Bazı bölümleri taşlar örülerek merdiven oluşturulmuş. Hava soğuk ve merdivenin üst basamaklarındaki karların donmuş olması oldukça büyük zorluk ve tehlike oluşturuyordu. Buna rağmen dikkatle Kale'ye çıktım.
Rota kaydına merdiveni çıkıp surlardaki Kale kapısı yakında başladım. Kale surları içindeki bölüm de çamurlu, buzlu ve karlıydı.
Kalenin en üstünden şehri izlemek çok keyifli geliyor insana. Kale'nin üstünde bir sarnıç, kaya mezarı gibi ve daha başka çeşitli oyuklar var. Kale'nin en tepesine de Bayrağımızın dalgalandığı büyük bir demir gönder dikilmiş.
Merdivenden çıkmak kadar, inmek de çok tehlikeli. Hele hele, soğuk, karlı ve buzlu bir havada... Son derece dikkatli olmak gerekiyor.
"Afyonkarahisar'ın merkezinde yer alan 226 metre yüksekliğinde volkanik bir kaya kütlesi üzerinde yer alan, Hititlerden Osmanlıya kadar tarihi geçmişe sahip tescilli kültür varlığı olan Afyonkarahisar Kalesi'ne 550 basamaklı merdivenle çıkılarak ulaşılıyor." (Valilik açıklamasından alıntı.)