Achouffe

February 20, 2020
October 2019

near Achouffe, Wallonia (Belgique)

Vertrek in Achouffe centrum, langs de (oude) brouwerij af en het linkse valleitje van de Ruisseau de Chévral inlopen, beter bekend als vallée des fees. Het beekje stroomopwaarts blijven volgen tot bij enkele brugjes.
Hier rechts bergop, de heuvel over.
Afdalen naar de moulin de Willogne en het beekje (Ruisseau de Martin Moulin) stroomafwaarts blijven volgen tot het centrum van Achouffe.

Een korte wandeling, fijn voor de kids. Een beetje avontuurlijk omdat bevers de volledige vallei volgebouwd hebben met dammen en er dus veel water in de beek staat.

Achouffe

Vertrek- en aankomstpunt. Parking in het dorpje, evenals enkele cafés waar het alom bekende bier te degusteren is

bruggetjes Ruisseau de Chevral

Bij deze bruggetjes verlaat de wandeling de vallée des fees en steekt de heuvel over naar de naastgelegen vallei van de Ruisseau de Martin Moulin

Moulin de Willogne

Aankomst bij de voormalige watermolen van Willogne. Een plek die zo is aangeduid, want het gebouw heeft heel weinig van een watermolen. Aankomst in de vallei van de Ruisseau de Martin Moulin