آبشار کولیار (بهمراه خانواده) (1401.07.15) / koolyar waterfall with family

Photo ofآبشار کولیار (بهمراه خانواده) (1401.07.15) / koolyar waterfall with family Photo ofآبشار کولیار (بهمراه خانواده) (1401.07.15) / koolyar waterfall with family Photo ofآبشار کولیار (بهمراه خانواده) (1401.07.15) / koolyar waterfall with family

October 9, 2022
October 2022

•   5 24 Reviews

near Kūh Kenār, Ardabīl (Iran)

پاییز فرا رسید و اجرای برنامه های خانوادگی گروه آخار نیز سهم بیشتری نسبت به بهار و تابستان به خود اختصاص میدهد
با توجه به برنامه های کوهنوردی گروه در فصل تابستان و سرمای هوای زمستان اکثرا در بهار و پاییز سعی میکنیم برنامه های جنگل نوردی بهمراه خانواده را نیز در اولویت قرار داده و مسیرهای مناسب و جذابی را اجرا کنیم
برای همین منظور امروز تدارک مسیر آبشار کولیار را دیدیم و به همراه عزیزان در نهایت زیبایی و خوشوقتی اجرا نمودیم
بعد از مشگین شهر به طرف اهر کمی بعد از قصابه روستای کوچکی به اسم شعبانلو در جاده اصلی قرار دارد که از انجا به سمت چپ پیچیده و با پیمودن ده کیلومتر به روستای کوهکنار یا به اسم محلی کولیار میرسیم و برنامه پیاده روی را از این روستا شروع میکنیم
مسافت روستا تا خود آبشار دقیقا 5.5 کیلومتر هست با اختلاف ارتفاع حدود 400 متر
عموما دو مسیر برای دسترسی به آبشار وجود دارد که البته ابتدا و انتهای هر دو یکسان بوده و فقط قسمت وسط مسیر با هم متفاوت میباشد
مسیر رودخانه و جنگل که ما مسیر رفت رو از رودخانه رفتیم و برگشتنی از راه جنگل اومدیم
در مسیر رودخانه تعدد عبور از روی رودخانه زیاد است و برای برنامه های تابستانی مناسبت بیشتری دارد که میشود در گرما هوا از خنکی آب رودخانه نهایت استفاده رو برد
ولی بهرحال من برای ثبت و اشتراک گذاری هر دو مسیر برنامه امروز رو هم از راه جنگل و هم از راه رودخانه پیموده و به ثبت رساندیم
محوطه اطراف آبشار محل مناسب زیادی برای اتراق کردن و حتی صرف صبحانه ندارد چون اصلا هموار نیست و فضای وسیعی هم نیست که بتوان در چند قسمت نشست و استراحت نمود
شاید تنها یک یا نهایتا دو جای مناسب برای نشستن وجود داره و مابقی ناهموار و نادنج میباشد
امسال آبشار نسبت به سال های پیش بسیار کم آب بود و تا حدودی از زیباییهایش که طبیعتا در پر آب بودن هر آبشاریست ، کاسته شده بود ولی در کل به دیدنش می ارزید
در مسیر رفت در طول دره ای که رودخانه ای از وسط آن در جریان بود حرکت میکردیم که سنگها و صخره های جالب و به شکل های متفاوتی را میشد مشاهده نمود،قطعا فصل بهار و تابستان این زیباییها بسیار بیشتر بوده و طراوت و سرسبزی زیادی خواهند داشت
در مسیر برگشت هم از داخل جنگلی با درختان در هم پیچیده و انبوه عبور میکنید که جالب توجه هستند و در فصول گرما میتوانید برای خنک شدن و استراحت مسیر خود را از آنجا بیاندازید و لذت ببرید
در کل مسیر پیموده شده نمره 3 از 10 را دارا بوده و براحتی میشود بهمراه خانواده و نوجوانان اجرا نمود و تجربه یک روز خوش رو بدست آورد ، چون مسیر هم دارای رودخانه است و هم جنگل و هم اینکه در نهایت آبشاری زیبا در انتهای مسیر انتظارتان را میکشد

Autumn has arrived and the implementation of Axar Group's family programs has a greater share than spring and summer
Considering the mountain climbing programs of the group in the summer season and the cold winter weather mostly in the spring and autumn, we try to prioritize the forest climbing programs with the family and implement suitable and attractive routes.
For this purpose, today we saw the preparation of the Kolyar waterfall route and performed it with our loved ones in the most beautiful and happy way
After Meshgin Shahr towards Ahar, a little after the butchery, there is a small village called Shabanlu on the main road, from there we turn left and after walking ten kilometers we reach the village of Kuhkanar or as it is called Kolyar. we start
The distance from the village to the waterfall itself is exactly 5.5 km with a height difference of about 400 meters
Generally, there are two routes to access the waterfall, of course, the beginning and the end of both are the same, and only the middle part of the route is different
The path of the river and the forest, we went through the river and came back through the forest
On the way of the river, the frequency of crossing the river is high and it is more suitable for summer programs, where you can make the most of the coolness of the river water in the hot weather.
But anyway, in order to record and share both routes, today's program we traveled through the forest and through the river and recorded them.
The area around the waterfall does not have many suitable places to rest and even have breakfast because it is not smooth at all and there is not a large space where you can sit and rest in several areas.
Maybe there is only one or finally two suitable places to sit and the rest is uneven and awkward
This year, the waterfall was very low compared to the previous years, and its beauty, which is naturally due to the fullness of any waterfall, was reduced to some extent, but overall it was worth seeing.
On the way, we were moving along a valley with a river flowing through it, where you could see interesting stones and rocks in different shapes, definitely in spring and summer, these beauties will be much more and there will be a lot of freshness and greenery. had
On the way back, you will pass through a forest with tangled and dense trees, which are interesting, and in the hot seasons you can cool down and relax and enjoy your way there.
In general, the route covered has a score of 3 out of 10 and it can be easily performed with family and teenagers and get the experience of a good day, because the route has both a river and a forest, and finally a beautiful waterfall awaits you at the end of the route.

چشمه

چشمه ای که آب قابل شربی دارد و توشط یک لوله پلی اتیلن به درون یک حوضچه دایره شکل بتنی هدایت میشود تقریبا تنها چشمه بدرد بخور در طول مسیر همین چشمه هست پس بهتره حتما برای ادامه مسیر آب کافی بهمراه خود داشته باشید

ورود به جنگل

ابتدای ورود به جنگل در مسیر رفت که از اینجا به سمت دره ای که در ادامه طی خواهیم کرد سرازیر می شویم

رودخانه

اولین محل عبور از رودخانه که در طول مسیر رفت بارها و بارها از روی آن عبور خواهیم کرد البته بجز یک منطقه که اجبارا برای عبور از رودخانه راهمان را تغییر دادیم در بقیه موارد مشکلی برای گذشتن از رودخانه پیش نیامد

PictographWaterfall Altitude 6,241 ft

آبشار کولیار

اینجا آبشار کولیار هست که البته با اسم آبشار کوهکنار هم ازش یاد میکنند و البته همونطور که مستحضرید کوهکنار اسم روستایی هست که مسیر امروز را از آنجا شروع کردیم

شروع سربالایی آخر

از اینجا آخرین شیب مسیر شروع میشه که باید در حدود پنجاه متر ارتفاع بالا بروید تا به آبشار برسید مسافت باقیمانده تا آبشار هم پونصد متر هست که لازمه کمی با احتیاط و تمرکز حرکت کنید مخصوصا اگر زمین خیس و لغزنده باشه ، بهرحال توصیه میکنم تو این قسمت مسیر اصلا عجله نکنید و با حوصله تل آبشار ادامه بدهید

دوراهی

دقیقا از این محل دو راهی مسیر رفت و برگشت که بعد از یک آبشار کوچک که در تصویر هم مشخص هست شروع میشود

جاده خاکی

رسیدن به جاده خاکی در مسیر برگشت

دو راهی مسیر رفت و برگشت

دو راهی مسیر رفت و برگشت که با ادامه جاده خاکی بطرف مسیر جنگل میرسید و با حرکت به سمت راست مسیر دره و رودخانه را در پیش خواهید گرفت

نزدیکی روستا

پانصد متری روستای کوهکنار که محل شروع و پایان مسیر امروز هست لازم به توضیح هست که روستای بسیار امن با اهالی خونگرم و مهربان هستند

مسجد روستا

نمایی از مسجد روستای کوهکنار

پایان برنامه

پایان خوش برنامه جذاب و خاطره انگیز دیگری بهمراه دوستان و خانواده عزیز آخار دست مریزاد و خداقوت به همگی

• Photo of Axar group
    Axar group Oct 10, 2022

خانواده یعنی خوشبختی و آرامش ، و این موهبت الهی در کنار عزیزان حتی در مواقع پیاده روی و طبیعت گردی ،لذت وصف ناشدنی دارد و تا ابد ماندگار است،
    و ما خانواده خوشبخت و بزرگی به اسم آخار هستیم

ماشالا گروه آخار،همیشه سلامت باشید و تندرست🌹🌹🌹🌹

• Photo of Behnam.mousavi
    Behnam.mousavi Oct 12, 2022

خداقوت و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز، بسیار زیبا و عالی بود.

• Photo of farnoosh.forughifard
    farnoosh.forughifard Oct 12, 2022

زنده باد گروه آخار و سلامت باد تک تک همنوردان گرامی در گروه که ما رو هم در دیدن این زیباییها سهیم میکنند و باعث رقن خوردن اینچنین خاطرات خوش میشوند🌹🌹🌹🙏🙏🙏🙏

• Photo of Hoshyariesa

ماشالا گروه آخار، چوخ گوزل و عالی، سلامت یاشیاسوز عزیز دوستلار

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Oct 22, 2022

Muy lindo paseo en familia, felicidades, buen amigo

• Photo of Farhadforoghi15
    Farhadforoghi15 Dec 18, 2022

خانواده آخار و دوستان گرامی ، همیشه شاد و سلامت باشید

• Photo of mohammad.p
    mohammad.p Feb 4, 2023

دورود خداقوت خدمت خانواده بزرگ آخار

• Photo of ebadollhzadhamin1387
    ebadollhzadhamin1387 Feb 5, 2023

بسبار لذتبخش بود از اینکه دوباره قسمت شد همراه گروه آخار تجربه زیبای دیگری نصیبمان شود

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Feb 13, 2023

I wanted to let you know that I really enjoyed your family route! Having family time is always so precious and it's great to see that you all spent quality time together. I'm sure it was a wonderful and memorable experience, filled with beautiful landscapes and fun moments.

Thank you for sharing your adventure with me and for allowing me to live a little bit of the excitement and enjoyment that you had on your route. I hope you have many more opportunities for trips like this in the future, and that you continue to enjoy nature and outdoor adventures with your family.

Best of travels!

• Photo of migueleloi
    migueleloi Feb 24, 2023

A relatively easy route to do with family and children, but with many points of interest.
    I particularly liked the waterfall area.