آبشار بوجورا (بهمراه خانواده) (1401.12.12) / bujura waterfall with family

Photo ofآبشار بوجورا (بهمراه خانواده) (1401.12.12) / bujura waterfall with family Photo ofآبشار بوجورا (بهمراه خانواده) (1401.12.12) / bujura waterfall with family Photo ofآبشار بوجورا (بهمراه خانواده) (1401.12.12) / bujura waterfall with family

28 minutes
March 3, 2023
March 2023

•   5 25 Reviews

near Seyyed Maḩalleh, Gīlān (Iran)

امروز آخرین برنامه پیاده روی امسال را اجرا کردیم و به امید خدا از هفته سوم فروردین سال بعد دوباره برنامه هایمان را مشخص کرده و با جدیت همیشگی از سر خواهیم گرفت
و اما آخرین برنامه ما ، آبشار بوجورا ، نام داره که در شیرآباد (شیلاوار) واقع شده است
امروز سعادت این را داشتیم که آخرین برنامه را بهمراه خانواده عزیز دوستان برگزار کنیم و خاطره فراموش نشدنی را به ثبت برسانیم
مسیر برنامه امروز در کل 4 کیلومتر میباشد البته که بصورت رفت و برگشت ، و مدت زمان لازم برای رسیدن به آبشار هم حدود 30 ال 40 دقیقه میباشد
مسیر طی شده بسیار ساده و مناسب بوده و براحتی میتوان بهمراه خانواده و حتی بچه های هفت سال به بالا نیز پیمود
در طول مسیر زیباییهای خاصی وجود دار از قبیل سنگهای پوشیده با جلبکهای سبز و درختان در هم پیچیده و نیز رودخانه ای که چند بار ازش عبور خواهید کرد
آبشار بوجورا که البته نام محلی آن هست ، دارای دو قسمت میباشد که آبشار اصلی همینی است که من ثبت کردم
آبشار پایینی راهش از کیلومتر 1.7 مسیر که در نقشه هم با علامت دوراهی مشخص کرده ام جدا میشه ، یعنی شما در این دوراهی با حرکت به سمت چپ و عبور از رودخانه به آبشار پایبنی خواهید رسید که راه دسترسی راحتتری نسبت به بالایی دارد
و اگر در دو راهی مسیر پاکوب سمت راست و رو به بالا را انتخاب کنید میتوانید به آبشار بالایی و اصلی بوجورا برسید که واقعا در نوع خودش جذاب و دیدنی هست
در محوطه اطراف آبشار هم فضای مناسبی برای استراحت و اتراق حدود سی نفر وجود دارد و برای صرف صبحانه جای دنج و راحتی هست
نکته قابل عرض اینکه اولا مواظب باشید سنگهای صاف زیر پایتان در محوطه آبشار بسیار لیز هستند و احتمال اینکه زمین بخورید وجود داره ، پس حتما حواستون باشه مخصوصا اینکه سعی کنید به لبه سرریز آبشار پایینی نزدیک نشید که خدای نکرده اتفاق ناگواری رخ نده
نکته دوم اینکه از دو راهی آبشار پایین و بالا ، اگر بچه های کوچک همراهتون بودند حواستون بهشون باشه و سعی کنید کاملا نزدیکشون حرکت کنید و یا حتی دست در دستشون این قسمت رو طی کنید، چون راه پاکوب این قسمت کمی باریکه و یک سمت حرکت شما نیز در ارتفاع پایین تری قرار دارد
در نهایت توصیه میکنم اگر علاقه مند به پیاده روی در طبیعت به همراه خانواده عزیز و کوچولوهای دوستداشتنی بودید ، حتما مسیر این آبشار زیبا را پیموده و از تجربه طبیعت گردی به همراه خانواده لذت ببرید
آرزو میکنم سالی که پیش رو داریم ، سال خوش و توام با سلامتی برای همه عزیزان و مردم سرزمینمان ایران باشد و دیگر شاهد اتفاقات سیاه و ناگوار امسال نباشیم که آزادی و زندگی در آرامش کمترین حق مردم این مرز و بوم میباشد

به امید روزهای بهتر برای تک تک عزیزان

مهدی طبیب وند _ اسفند ماه 1401

Today, we implemented the last walking program of this year, and in the hope of God, from the third week of April next year, we will determine our plans again and resume with the usual seriousness.
And our last program is called Bojora Waterfall, which is located in Shirabad (Shilavar).
Today we had the good fortune to organize the last program with our dear family and friends and to record an unforgettable memory.
The route of today's program is 4 kilometers in total, of course, in a round trip, and the time required to reach the waterfall is about 30-40 minutes.
The route taken is very simple and appropriate and can be easily traveled with the family and even children of seven years and above
Along the way, there are special beauties such as rocks covered with green algae and tangled trees, as well as a river that you will cross several times.
Bojora waterfall, which is of course its local name, has two parts, the main waterfall is the one I recorded
The lower waterfall is separated from the 1.7 km of the route that I have marked on the map with a crossroads, that is, at this crossroads, by moving to the left and crossing the river, you will reach the lower waterfall, which has an easier access than the upper one.
And if you choose the Pakub path on the right and up, you can reach the upper and main waterfall of Bojora, which is really attractive and spectacular in its own way.
In the area around the waterfall, there is a suitable space for rest and relaxation for about thirty people, and it is a cozy and comfortable place to have breakfast
It is important to note that first of all, be careful, the smooth stones under your feet in the waterfall area are very slippery and there is a possibility that you will fall, so be sure to be careful, especially try not to get close to the overflowing edge of the lower waterfall, so that, God forbid, something unfortunate happens.
The second point is that from the lower and upper waterfall, if there are small children with you, be aware of them and try to move very close to them or even walk hand in hand with them, because the path to this part is narrow and one-way. You are also at a lower altitude
Finally, I recommend that if you are interested in walking in the nature with your dear family and lovely little ones, you must walk the path of this beautiful waterfall and enjoy the experience of nature hiking with your family.
I wish that the year ahead will be a happy and healthy year for all our loved ones and the people of our land, Iran, and that we will not witness the dark and unfortunate events of this year, when freedom and living in peace is the least right of the people of this border

Hoping for better days for each loved one

Mehdi Tabibvand _ March 1401

PictographRiver Altitude 285 ft

عبور از رودخانه

اینجا اولین نقطه یکی از چندین محل عبور از رودخانه میباشد که مسیر پاکوب را ادامه میدهید

PictographWaterfall Altitude 406 ft

آبشار بوجورا

اینجا آبشار اصلی و در واقع بالایی بوجورا هست که در واقع بالای آبشار اولی (پایینی) بشمار میرود ، مواضب باشید سنگهای داخل آب بسیار لیز و خطرناک هستند و سعی نکنید به طرف سرریز آبشار پایینی یا لبه آن بروید در محوطه اطراف آبشار فضای هموار و خوش منظره ای برای نشستن چند خانواده وجود دارد که میتوانید برای صرف صبحانه و استراحت استفاده نمایید

PictographIntersection Altitude 654 ft

دو راهی آبشار اول و دوم

دو راهی مهمی که از پاکوب سمت راست و رو به بالا میتوانید راهی آبشار اصلی و بالایی شوید و با انتخاب مسیر سمت چپ که با عبور از رودخانه و بغل تخته سنگ میسر میباشد میتوانید به کنار آبشار پایینی بروید

منظره زیبا

گوشه ای از زیباییهای مسیر که با بارش باران دیشب طراوت دوچندانی حاصل شده بود و واقعا جذاب بود

PictographIntersection Altitude 303 ft

پل فلزی

پل فلزی ابتدای مسیر که بعد از عبور از روی آن کاملا باید به سمت چپ پیچیده و ادامه مسیر بدهید که البته کمی بعد تر یک پل کوچکتر نیز وجود دارد و در گوشه یکی از تصاویر مشخص میباشد

پایان

در نهایت ، اتمام یکی دیگر از دلچسب ترین پیاده روی های گروه آخار بهمراه خانواده گرامی دوستان عزیز که در نهایت زیبایی و سلامتی به سر رسید و بار دیگر افتخار همنوردی عزیزان نصیبمان شد

• Photo of Axar group
    Axar group Mar 3, 2023

درود و خداقوت خدمت عزیزان گروه
    امیدوارم حال دلتان همیشه مثل امروز خوش و خرم باشه و در کنار خانواده عزیزتان روزهای خوبی پیش رو داشته باشید
    به امید تکرار چنین برنامه های بیادماندنی و هیجان انگیز دیگر

یک روز عالی با دوستان وخانواده محترمشان👏👏👏⚘⚘⚘😍😍😍

• Photo of Jordi
    Jordi Mar 5, 2023

Spectacular trail and what a lovely forest!

• Photo of farnoosh.forughifard
    farnoosh.forughifard Mar 6, 2023

خیلی خوش گذشت ، ممنون از گروه آخار و همنوردان عزیز

• Photo of Hoshyariesa
    Hoshyariesa Mar 6, 2023

یاشاسین گروه آخار، چوخ گوزل و عالی مسیریدی

• Photo of Jamal.amani
    Jamal.amani Mar 6, 2023

مناظر رویایی و بینظیر از طبیعت در یک هوای بسیار دلچسب،بابت همه زحمات از گروه آخار ممنون و سپاسگذاریم

• Photo of farhad.ashrafi

یاشاسین گروه آخار، همیشه خوش اولاسوز عزیز یولداشلار

• Photo of Farhadforoghi15
    Farhadforoghi15 Mar 6, 2023

ماشالا به گروه آخار، مثل همیشه عالی هستید،ممنون بابت معرفی این مسیرهای بکر و جذاب

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Mar 6, 2023

Hey again! I also wanted to let you know that I'm absolutely in love with the Steel Lake to Khanehaye Asiyab route. The combination of stunning natural scenery and the calming sounds of the water make this a truly magical experience. It's incredible how the beauty of the landscape can instantly transport you to another world, and this route definitely does just that. Thanks so much for recommending it to me, it's definitely one of my all-time favorites now

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Mar 7, 2023

Exactly, I also agree with Jordi, your routes have shown us unique beauties in the depths of nature and this is really exciting and commendable.