4 Günde Budapeşte 4.Gün (Four Days for Budapest-Fourth Day)

Photo of4 Günde Budapeşte 4.Gün (Four Days for Budapest-Fourth Day) Photo of4 Günde Budapeşte 4.Gün (Four Days for Budapest-Fourth Day) Photo of4 Günde Budapeşte 4.Gün (Four Days for Budapest-Fourth Day)

April 5, 2019
March 2019

near Lipótváros, Budapest (Magyarország)

Macarların bu topraklara 896 da gelişini temsilen, 96 kuleli yapılan Parlemento Binasının bir diğer özelliği o zamana kadar kiliseler en yüksek bina iken ilk kez Parlemento binası eşit yükseklikte yapılmış. Gerçekten etkileyici bina..

Parlemento civarı ile Roosevelt Meydanı çevresini gezmeye devam. Etnoğrafya Müzesi,Tarım Bakanlığı,Gresham Sarayı ,Macar Bilimler Akedemisi derken devasa Aziz İstvan Bazilikasını gördük.

Yaptığım köprüde hata bulunursa intihar ederim diyecek kadar kendine güvenen Adam Clark. Köprü başındaki aslanların dilinin olmadığı söylentileri üzerine intihar etmiş. Aslında aslanların dili varmış ama pek görünmüyormuş. Bizimde göremediğimiz dilsiz aslanları olan Asmalı Köprüden(Zincir Köprü) Duna'yı (Tuna) geçtik.

Bu günün süprizini nehrin Buda tarafında yaşadık. Kanuni ile Budapeşte'ye gelen ve burada yardımlarıyla halkın takdiri ve sevgisini kazanan Bektaşi derviş Gülbaba Türbesiyle günü sonlandırdık. Tika ülkemizde bir dönem çok eleştirildi. Bir kaçını görme şansı yakaladığım yurt dışındaki kültürümüze ait bir çok eseri ayağa kaldıran Tika beni yaptığı işlerle onurlandırdı ve duygulandırdı. Gülbaba Türbesinde de mükemmel iş çıkarmışlar. Tebrik etmek lazım...

Budapeşte gezisi ile ilgili önemli notlar:

1- Havaalanında sadece ulaşıma yetecek kadar para bozdurun. Şehirden %20 daha düşük bozuyorlar. Şehirin her yerinde çokca olan döviz bürolarında bozdurun

2- Çoğu ünlü kenti gezerken şehir pass kartları hem bir çok müzeye ücretsiz giriş imkanı sunarken ulaşımda bedava oluyor. Ancak Budapeşte kartını incelediğimde çok az önemli müze dışında hiç gitmeyeceğim müzelere giriş ücretsiz. Bende pass kart almaktan vazgeçip tüm ulaşım araçlarını sınırsız kullanabildiğim 7 günlük ulaşım kartı aldım.

3- Her nekadar ücretsiz ulaşım kartı alsanızda hava alanından şehire ulaşım özel hat olduğundan bunun için ayrıca bilet almalısınız. Hat numarası 100E

4- Budapeştede günlük kiralık ev çok yaygın. Konaklama adresinize geldiğinizde otel yada tabela göremezseniz heyecanlanmayın. Rezervasyon da belirtilen saatte orada olup size evi teslim ediyorlar.

5- Bizim gibi mutfağı olan bir apart kiraladıysanız. Meşhur kapalı büyük pazarda bulunan ALDI marketten ucuza malzeme alıp en azından kahvaltınızı ucuza getirebilirsiniz.

Asma Köprü (Szechenyi Lanchid)

Aziz İstvan Bazilikası (St Isvan Church)

Azize Anna Kilsesi (Church)

Azize Elizabeth Kilisesi (Church)

Batthyany Meydanı (Batthyany Suquare)

Beyaz Haçlı Han

Etnoğrafya Müzesi (Museum)

Gelarto Roca IceCream

Gresham Sarayı (Gresham Palace)

Gülbaba Türbesi

Hikisch Evi (Hikisch Home)

Kalvinist Kilisesi (Kalvinist Church.)

Kapuçin Kilisesesi (Kapucın Church)

Kapisztory Evi (Kapisztory Home)

Kiraly Türk Hamamı

Lukacs Kaplıcası (Lukacs Bath)

Macar Bilimler Akademesi (Hungary Akamedia)

Orta Avrupa Üniversitesi (Universty)

Parlemento Binası

Postane Mevduat Bankası

Roosenvelt Meydanı (Roosenvelt Suquare)