210705 100Cims . Osona . ' Els Munts ( nº 239 ) '

Photo of210705 100Cims . Osona . ' Els Munts ( nº 239 ) ' Photo of210705 100Cims . Osona . ' Els Munts ( nº 239 ) ' Photo of210705 100Cims . Osona . ' Els Munts ( nº 239 ) '

2021
July 5, 2021
July 2021

•   5 2 Reviews

near Sant Boi de Lluçanès, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta ruta aneu a :

100 Cims . Osona . " Els Munts " ( 05-07-21 )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PREVI : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
També aconsello que si un track té 3 anys o més, es tingui cura llegint els comentaris i a ser possible es comprovi ruta amb una d’actual ja que els camins poden restar perduts o embrossats. Com més “atípica” sigui la ruta més cal tenir-ho en compte. Segons quin autor pot donar més garanties que d’altres, però el temps passa per tothom ......

IMPRESSIÓ : Ruta de "A PEU" valorada com a "FÀCIL" que podem fer amb la mainada. A més ens permet assolir un còmode 100 Cims.
Aquest ha estat el meu 239 x 100Cims . Molt amplies les vistes des del Cim. És pot fer sense GPS

APROXIMACIÓ : A la sortida del poble trobem indicadors de Santuari dels Munts. Quan s'acaba el tram asfaltat deixem el cotxe( wpt 01 )
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta.
Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Molt Fàcil ) . Perfectament senyalitzada fins el cim on agafem el GR que per l'únic tram de corriol ens mena al Coll ( wpt 05 ) . La resta per pista , sense retolació però fàcil de seguir . La primera cruïlla a l'esquerra , les altres dos a la dreta.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Molt Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Molt Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap)

DESCRIPCIÓ : Com ja he esmentat ruta sense cap de mena de pèrdua, només cal estar atents al deixar el GR quan arribem a un sembrat on un filat ens avisa que hem de deixar el GR i anar a la dreta. Veiem un indicador a uns 25 mts
Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Tot pista menys el tram de GR del Cim ( wpt 04 ) al Coll de Montorro ( wpt 05 )

COBERTURA GPS i MÒBIL : Movistar dona cobertura telefònica. Tema dades amb alguna zona fosca.

MENJAR : Avui entrepà

AIGUA : No recordo cap font

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell final de +222. Temps en moviment ( caminant ) 1h 58’. A ritme tranquil
Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.

Ara al mateix Basecamp podem filtrar el track eliminant els punts amb menys de 1,8 mts de separació, fet que millora les dades. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Podem fer-la en sentit antihorari, així fem el tram "més complicat" de pujada. També hi ha l'opció d'anar fins el Cim i desfer camí d'anada.

BIBLIOGRAFIA : No tinc cartografia de la zona.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a la utilització de la electrònica ( GPS ). Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

01 El Catllà

05 Coll de Montorro 05-07-21

06 Coll del Boix

06 Coll del Boix 05-07-21

Pedró de l'Àngel de la Guarda

Pedró de Sant Isidre - Roure de la Senyora.

• Nuria&Heri Sep 19, 2021

Fantàstica explicació de la ruta

• Photo of Ben amuuuunt!!!