20230723 La Selva del Camp - Almoster - La Selva

Photo of20230723 La Selva del Camp - Almoster - La Selva Photo of20230723 La Selva del Camp - Almoster - La Selva Photo of20230723 La Selva del Camp - Almoster - La Selva

July 23, 2023
July 2023

near La Selva del Camp, Catalunya (España)

Després de pujar a l'Albiol i trobar-nos amb la boira hem retornat a la plana, on hem fet una ruta improvisada. Hem anat des de La Selva del Camp a Almoster per la carretera vella, Actualment només hi circulen amb cotxes els propietaris dels diferents masos als quals s'hi accedeix des d'aquesta via, per tant la circulació és mínima, i s'ha condicionat un carril ample pel ciclista i pel vianant, amb diferents àrees de descans al llarg del camí. Un cop a les envistes d'Almoster hem abandonat l'asfalt per seguir el camí Vell fins a retornar a La Selva. Una bona opció per a fer una bona passejada. Desaconsellable però, de fer-la a l'estiu, a no ser en un dia com avui en què el sol estava tapat, ja que no hi trobareu gens d'ombra

A l'àrea d'aparcament que es troba just abans d'entrar al nucli de La Selva, a la rotonda de la plaça Catalunya, on hi pidem trobar un rellotge de sol molt modern i una creu de terme, es pot deixar el cotxe. Des d'aquí hem començat a resseguir la carretera, i com que el primer tram no s'ha desdoblat hi trobarem voreres pels caminants i un vial pels ciclistes

PictographIntersection Altitude 741 ft

A la rotonda es fa el desdoblament, la carretera nova segueix el seu traçat més rectilini. A la vella, on ara hi trobem un vial per a caminants, desapareixen les voreres,

La primera zona de descans que trobarem al llarg d'aquest vial, uns metres més enllà la carretera nova

PictographIntersection Altitude 747 ft

Deixem de banda aquest històric camí

PictographRiver Altitude 748 ft

Barranc de la Coma

Hi trobarem un plafó amb informació de la vegetació que es pot trobar als barrancs . El traçat de la nova carretera passa elevada, per sobre el túnel per on passa el curs del barranc. El vianant el travessa a gual

PictographIntersection Altitude 750 ft

Revolt tancat de la carretera vella. Tot recte hi arrenca un camí. Seguim pel vial

PictographRiver Altitude 733 ft

Torrent d'en Bartra

En aquest punt hi trobem un plafó amb informació de la fauna

PictographIntersection Altitude 807 ft

Revolt tancat de la carretera vella i un camí que hi arrenca al dret, és el camí Vell de Reus. Seguim pel vial

PictographIntersection Altitude 803 ft

Rotonda, on es connecta amb el nou traçat de la carretera de La Selva a Almoster. Travessem la rotonda i continuem pel vial

PictographPanorama Altitude 890 ft

Panoràmica del poble d'Almoster des de la propera cruïlla amb el camí Vell. Nosaltres no ens hi acabem d'arribar...

PictographIntersection Altitude 895 ft

Cruïlla senyalitzada

En aquest punt abandonem l'asfalt per agafar el camí Vell per la dreta, que no abandonarem fins a fer cap al nucli de La Selva. No té cap mena de dificultat, però si algú no el coneix es pot anar guiant amb les franges de pintura de color groc (senyals de continuitat)

En bona part del camí Vell es pot apreciar el "camí fondo", que a vegades es pot confondre amb barrancs o rieres. Els camins fondos són el resultat de l'erosió ocasionada pel seu ús i el pas del temps

PictographRiver Altitude 785 ft

En aquesta cruïlla camí Vell i barranc es confonen. Cal seguir recte

PictographIntersection Altitude 846 ft

Camí travesser, on es tomba a l'esquerra

A la vora del camí, a mà dreta, eixuta

Al llarg de bastants metres, una finca esta tancada amb una barreja d'una infinitat de pilons d'obra i rodes de molí. Sempre que hi he passat m'ha cridat força l'atenció

PictographIntersection Altitude 860 ft

Cruïlla

A l'alçada de la zona escolar pública de la Selva, deixem de seguir el camí Vell per trencar a la dreta, pel camí que va resseguint el tancat d'aquestes instal·lacions

PictographBridge Altitude 814 ft

Al fer cap a una petita rotonda que queda al mig de la zona escolar la travessem per seguir pel camí que transita per dintre del bosquet. Està protegit amb baranes i algun que altre pontet de fusta amb els que se salven el curs de "la Rasa"

PictographIntersection Altitude 784 ft

El camí finalitza a l'Avinguda de la Llibertat

Toca entrar a la Defensa Agrària, a honorar als Presidents Macià i Companys, i a fer el cafè